Tovább erősítette régiós jelenlétét a BT (volt British Telecom). Debreceni üzleti támogató- és tudásközpontjában 2009-ig a jelenlegi hatvanról kétszázra tervezi növelni munkavállalóinak a számát. Az új centrum elsődlegesen a BT kereskedelmi és műszaki tevékenységének támogatásával foglalkozik majd, ideértve a termékfejlesztést, a termékmenedzsmentet, az árazást, a beszerzést és az ügyfélszolgálatot – mondta lapunknak Ferenczi Tamás, a BT EMEA regionális szolgáltatási központjának igazgatója.
A szolgáltatási központnak két helyszíne van – Budapest és Debrecen –, amely ugyanakkor egységes egészként működik. Mivel a főváros már telített piacnak számított, a BT vidéken kezdett terjeszkedni. Ott is hozzáférhető a jól képzett munkaerő, amely virtuálisan be tud kapcsolódni a BT globális vérkeringésébe – fejtette ki a vállalat terjeszkedési stratégiáját az igazgató. Szerinte befektetési szempontból Kelet-Magyarország preferáltabb helynek mondható, és alapos körültekintésüket igazolja, hogy a helyszín kiválasztása előtt számos szakmai szervezettel (köztük az ITD Hungaryvel is) konzultáltak. A budapesti helyszínnel közösen 2009-ig szeretnék elérni a hatszáz fős gárdát.
Elsőként – 1999-ben – egyébként Budapesten nyitott irodát a BT, ez máig a vállalat regionális központjaként működik. A cég a régióban betöltött kiemelkedő szerepét a helyi szolgáltatókkal fenntartott kiváló partnerségi viszonynak és a széles körű információtechnológiai termékportfóliójának köszönheti. A fővárosi centrum nemzetközi szinten támogatja a BT globális VPN- (Virtual Private Network) szolgáltatásait, és a kontinens egyéb ügyfélszolgálati központjait is segíti. Az iroda ezen túlmenően a kelet-közép-európai ügyfelek első számú szolgáltató központja. Magyarországi kliensei között olyan ismert vállalatok szerepelnek, mint a Malév, az E.On, valamint a HEFOP egészségügyi informatikai projektje, amely az EU és a magyar kormány közös finanszírozásával valósul meg.
A BT-nek nem a lakossági piac, hanem a nagyvállalati kör a célcsoportja, azok az ügyfelek, akik egy globális partnerséget szeretnének az informatikai-telekommunikációs problémájuk kezelésére. A regionális igazgató felhívta a figyelmet arra, hogy számukra nem jelentenek konkurenciát a helyi szolgáltató cégek, sőt egyes szolgáltatásokat tőlük vásárolnak. „Más szférában mozgunk, arra koncentrálunk, hogy ügyfeleink teljes körű szolgáltatásigényét kiszolgáljuk” – hangsúlyozta Ferenczi. A BT hosszú távra tervezi magyarországi jelenlétét, ehhez „csupán” a megfelelő létszámú jól képzett munkaerőre van szükségük. Az igazgató meglátása szerint ez a filozófia már bevált. Fő céljuk, hogy a magyarok kreativitását elterjesszék a világban, és öregbítsék a központ hírnevét, „ami nem kis teljesítmény, hiszen a magyar dolgozók által hozzáadott értékkel Amerikától Indiáig találkoznak majd az ügyfelek” – mondta. A BT több mint 170 országban van jelen, és a legtöbben az első három helyi szolgáltató egyike. Tevékenységei közé tartoznak a hálózati IT-szolgáltatások, a helyi, belföldi és nemzetközi távközlési szolgáltatások, az értéknövelt széles sávú és egyéb internetalapú termékek. Négy fő üzletága: a BT Global Services, az Openreach, a BT Retail és a BT Wholesale. A 2007. március 31-én zárult pénzügyi év mutatói szerint a BT csoport összbevétele 20 233 millió angol font volt, ebből a profit 2484 milliót számlált. A BT Group részvényeit a londoni és a New York-i tőzsdén jegyzik. VG
A központ a BT világméretű global sourcing központok hálózatának része. Hasonlóak vannak Indiában, Kínában, Brazíliában. Ferenczi 1999-ben csatlakozott a BT-hez műszaki igazgatóként, és részt vett a vállalat magyarországi működésének elindításában. Később a gyorsan növekvő kelet-közép-európai régió szolgáltatási igazgatója lett, ezután mostanáig a BT regionális ügyfélkapcsolati és hálózatüzemeltetési igazgatója volt.
A központ a BT világméretű global sourcing központok hálózatának része. Hasonlóak vannak Indiában, Kínában, Brazíliában. Ferenczi 1999-ben csatlakozott a BT-hez műszaki igazgatóként, és részt vett a vállalat magyarországi működésének elindításában. Később a gyorsan növekvő kelet-közép-európai régió szolgáltatási igazgatója lett, ezután mostanáig a BT regionális ügyfélkapcsolati és hálózatüzemeltetési igazgatója volt. Nemzetközi színtéren Budapesti, pozsonyi, prágai és varsói irodáinak köszönhetően a BT jelen van régiónkban is, ahol több mint 400 szakembert alkalmaz.
Világszerte több mint 170 országban tevékenykedik, a Fortune Magazin top 500-as listáján szereplő vállalatok 60 százalékának nyújt szolgáltatásokat.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.