Egymillió-hétszázötvenezer 60 éven felüli viszont nem kér támogatást. Vannak köztük olyanok, akik nem is ismerik a lehetőségeiket, vannak, akik nem akarnak élni velük, és vannak, akiknek erre nincs szükségük. Ők jóval fiatalabbak, nyugdíjuk pedig háromszor anynyi. Kiterjedt baráti körük van. Úsznak, teniszeznek, horgásznak. Komolyabb egészségi panaszuk nincs - írja a Népszabadság.
Lassan az időskorba lép az úgynevezett "baby boom" generáció, amely a 60-as, 70-es években szocializálódott. Ők voltak az egyenjogúság, a szexuális szabadság, a zöld kérdés élharcosai, akik az idősek megítélésén is változtatni fognak - állítja Törőcsik Mária közgazdász. Ez a csoport iskolázott, jó érdekérvényesítő, aktív fogyasztó. A trendkutató 10-15 százalékra becsüli az arányukat az idősek között. A legelesettebbek is az idősek közül kerülnek ki. Ők elsősorban nők, özvegyek, kis településeken élnek, nagyon kevés nyugdíjból.
Az olló egyre szélesebbre nyílik a nyugdíjas rétegek között. A kutató szerint ugyanis lassan nem csak a vagyonnal, magas nyugdíjjal rendelkezők, hanem a tőkejövedelemmel bírók közül is sokan időskorba lépnek.
"Még a kisnyugdíjasoknak is hasznos lehet, mert ezáltal a róluk kialakított kép is változik. Egyre általánosabb lesz az a vélemény, hogy nem kell senkit lesajnálni csak azért, mert idős."
A kutató szerint a cégek nálunk még mindig nem szeretnek kifejezetten a nyugdíjasoknak hirdetni egy-egy terméket, mert azt hiszik, ezzel rosszat tesznek az adott márkának. Lassan azonban ez a tendencia is változni látszik: megjelentek az "50 pluszos" generációt célzó reklámok és nem csak a gyógyszer- vagy életjáradék-piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.