Az idén ismét eljuthat a gazdasági világválság előtti szintre a 3M Hungária Kft., ennek érdekében dinamikus, 15 százalékos árbevétel-növekedést terveznek ez évre – mondta Mats Lennart Friberg, az amerikai 3M (Minnesota Mining and Manufacturing) magyar leányvállalatának ügyvezető igazgatója a hazai cég 20 éves fennállása alkalmából rendezett eseményen. Hozzátette: keresik a lehetőségét annak is, hogy miként tudnának más Magyarországon működő cégekkel közös tevékenységbe fogni, elsősorban a járműipar területén. A távirati iroda tudósítása szerint az ügyvezető igazgató ezek között megemlítette a Daimler, a BMW és a Suzuki nevét.
A magyarországi leányvállalat árbevétele tavaly elérte a 6,1 milliárd forintot, ez 2,2 százalékkal haladta meg az előző évit. Ám ez a mutató még mindig 17 százalékkal marad el a gazdasági válság előtti időszak magyarországi forgalmától.
A 3M cégcsoport magyar leányvállalatánál a múlt évben nagy hangsúlyt fektettek a költséghatékony működésre és az értékesített termékek portfóliójának kezelésére. Így a cég adózás előtti eredménye 35 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ez azt jelenti, hogy a nyeresége már megközelítette a gazdasági válság előtti szintet. A 3M üzemi eredménye 2010-ben az értékesítési forgalom 15 százaléka, azaz mintegy 900 millió forint volt. Így a tőkehatékonyság 2009-hez képest 2-3 százalékkal javult a cégnél.
Az amerikai csoport különböző ipari, többek között járműipari, az egészségügyi, az elektronikai, a kommunikációs s az irodai területen, valamint a biztonságtechnikai megoldások területén gyárt fogyasztási cikkeket. Tavalyi bevétele 26,6 milliárd dollár volt, ez mintegy 9,6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.