Tovább emelkedett az elmúlt hónapokban a mobiltelefonos banki alkalmazásokat használó ügyfelek száma a hitelintézeteknél, miközben az új folyószámla-szerződések szinte mindegyikéhez kapcsolódik már internetbanki szolgáltatás – derül ki a pénzügyi szolgáltatóknak a Világgazdaság kérdéseire adott válaszaiból. Az OTP Banknál az OTPdirekt SmartBank alkalmazásra regisztrált ügyfelek száma meghaladja a 200 ezret, miközben a netbankos hozzáféréssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya több mint 70 százalékos. Az újonnan szerződő lakossági ügyfeleknek pedig – közölték lapunkkal a hitelintézetnél – mindegyike rendelkezik internetbank-hozzáféréssel: a most kínált számlacsomagok jellemzője, hogy a netbank (illetőleg annak legalább a lekérdezőfunkciója) automatikusan kapcsolódik hozzájuk. Az OTPdirekt SmartBank szolgáltatás úgyszintén automatikusan elérhető valamennyi új ügyfél számára, az alkalmazásra regisztrálók száma pedig dinamikusan növekszik.
A K&H Banknak – tájékoztattak a pénzintézetnél – jelenleg 73 ezer aktív felhasználója van, vagyis olyan ügyfele, aki az elmúlt három hónap során belépett és tranzakciót hajtott végre a K&H mobilbankos alkalmazásában. A K&H-s lakossági folyószámlát vezető ügyfelek között 80 százalék körül mozog az e-bank-hozzáférést is igénylők aránya. A K&H munkatársai minden, újonnan nyitott lakossági folyószámlához ajánlják mindkét szolgáltatást, illetve minden GIRO-képes számlához rendelhető e-bank-szolgáltatás, így bármilyen számla nyitásakor adott a lehetőség azonnal vagy később is K&H-s e-bank/mobilbank szolgáltatást igényelni.
A CIB Banknál már 117 ezer ügyfél használja a mobilalkalmazást, közülük 101 ezer a lakossági, 16 ezer pedig kis-, közép- és nagyvállalat. A CIB Bank tapasztalatai szerint az ügyfelek 75 százaléka rendszeresen belép az alkalmazásba, és a belépők többsége végez is tranzakciókat. A CIB tájékoztatása szerint az ügyfelek körében a legnépszerűbb funkció az egyenleglekérdezés, illetve a tranzakciók áttekintése, mivel ezek rögtön a nyitóoldalon láthatók. Emellett az átutalást és a tavaly július óta elérhető mobilegyenleg-feltöltést, valamint a számla- és kártyaműveletekről tájékoztatást adó ingyenes push üzeneteket veszik igénybe a leggyakrabban a felhasználók. A mobiltelefonos csatorna jelentőségének növekedését mutatja, hogy a banknál közöltek szerint a lakossági eseti átutalások 28 százaléka – a darabszám alapján – már a mobilappon keresztül történik.
A CIB Bank egyébként a közelmúltban készíttetett reprezentatív felmérést a különböző banki csatornák használatáról, amely alapján óriási növekedési lehetőségek vannak a mobiltelefonos alkalmazásoknál. A kutatás szerint a bankkapcsolattal rendelkező magyar internethasználók 77 százaléka, közel 4 millió ember használ valamilyen mobileszközt (okostelefont vagy tabletet) internetezésre. Banki ügyeket ezzel együtt még kevesen intéznek az említett eszközökkel: bár a felmérés résztvevőinek 42 százaléka tisztában van vele, hogy a bankjánál van rá lehetőség, applikációt csak 19 százalék töltött le, és mindössze 11 százalék használja rendszeresen az alkalmazást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.