BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A klímaváltozás a fő kockázat

A kockázatok között a klímaváltozást nevezték meg az első helyen a KPMG által megkérdezett cégvezetők.

A kockázatok között a klímaváltozást nevezték meg az első helyen a KPMG által megkérdezett cégvezetők (CEO) – ismertette tegnap Robert Stöllinger, a KPMG vezérigazgatója. A februári felmérésben tíz ország 1300 cégvezetőjét kérdezték meg, az érintett vállalatok többségének az árbevétele 500 millió dollár, harmadának 10 milliárd dollár fölötti. A kutatás alapján a cégek többsége nem tart a recessziótól, főleg nem az Egyesült Államokban, de már Angliában, Franciaországban és Kínában kevésbé derűlátók. A vállalatvezetők a cégüket fenyegető kockázatok között második helyen a technológiai változásokat és a munkaerőhiányt említették, majd a kereskedelmi háborút. Az első öt kockázat közé sorolták a hekkertámadásokat és a működési körülményeket.

Fotó: Máthé Zoltán

Magyarországi cégvezetők nem vettek részt a kutatásban, de a KPMG megkérdezte őket is. Robert Stöllinger tájékoztatása szerint a technológiai változás mellett a verseny lehetőségének megszűnését is veszélynek tartották a cégeikre nézve. E beszélgetésekből az is kiderült, hogy a magyarországi vállalatok vezetői inkább a megérzéseikben bíznak, mint a mesterséges intelligenciában.

A klímaváltozás kapcsán aligha kérdéses, hogy a katasztrófa elkerülésében az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése segíthet, ezért főként a megújuló (karbonsemleges) energiaforrások használatát kellene bővíteni, és hatékonyabban kellene felhasználni az energiát

– emelte ki Kovács Csaba, a KPMG energetikai tanácsadásért felelős partnere. A megújuló energiaforrások egy része azonban jelenleg nem versenyképes, az energiahatékonysági beruházások bizonyos hányada pedig belátható időn belül nem térül meg tisztán üzleti alapon.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.