A virtuális adatbázisként használható Masala kódnéven futó szoftverrel az üzleti vállalkozások közvetlen keresést folytathatnak a legkülönbözőbb információforrásokban - ügyfélszolgálati nyilvántartásban, fotógyűjteményekben, e-mail levelezésben, számadatokat tartalmazó táblázatokban és egyéb formátumú információhordozókban -, és éppúgy azonnal hozzájutnak az eredményhez, mint ha mindez együtt, egy helyen lenne tárolva.
A szoftver ezen túlmenően arra is képes, hogy a különböző adatforrások között valós időben szinkronizálja az információt, és másodpercenként több mint 15 ezer tranzakció replikálására képes. Ez nagy segítség lehet az internetes kereskedőcégeknek, mert lehetővé teszi, hogy az adatokat a különböző helyszínek között szinkronizálva napi 24 órán keresztül működésben tartsák az ügyfélportálokat.
A vállalatok egyre nagyobb erőkkel keresik a módját, hogyan szerezhetnének valós idejű betekintést azokba üzleti információkba, amelyekre építeni lehet a vállalat működésének alakításában. Ennek során három korlátba ütköznek: az egyik az információ puszta tömege, a másik az információ típusainak különbözősége és az a tény, hogy a tárolás számos, különböző gyártótól származó adattárban történik. A harmadik akadály, hogy mindezekre az információkra szinte azonnal van szükség. Óriási feladat mindezt hozzáférhetővé tenni és hasznosítani is. Egyes elemzők szerint ma a cégek éves informatikai büdzséjének 40 százaléka az integrációra megy el.
Az IDC szerint a nagyvállalatok alkalmazottai naponta akár három órát elpazarolhatnak hiábavaló információvadászattal olyan módszerekkel, amelyek esetleges "találatok" tömkelegét kínálják fel a munkavégzéshez valóban szükséges információk helyett.
Az új szoftver más, mint a szokványos internet alapú, HTML-tartalomra koncentráló internetes keresőmotorok. Az üzleti tartalmak keresése és a legmegfelelőbb találatok kiválasztása más technológiát igényel, mint amit az internet webkeresői használnak, mivel a dokumentumok általában nem kapcsolódnak egymáshoz. Az információ biztonsága kiemelt szempont, és a hozzáférés is sokkal nehezebb. A Masala az IBM kutatói által kifejlesztett "relevanciaalgoritmust" használja, amely a vállalati tartalomról nagyon jó találatokat eredményez. Kezelése is egyszerű az elemző funkciók beépítettsége miatt.
Az IBM ezt a keresőtechnológiát egy korai változatban feltelepítette saját intranethálózatára, amely egyike a legnagyobb vállalati intraneteknek az egész világon. Több mint 300 ezer dolgozót szolgál ki világszerte, mintegy tízezer különálló webhellyel. A szoftver 80 ezer lekérdezést tudott kezelni egyetlen nap alatt.
A szoftver a fentieken túlmenően képes az adattárházakban a korábbi értékesítési tranzakciókról tárolt rekordok, a valós idejű eladási információk, sőt a szállítói szerződések közötti kereszthivatkozások létrehozására is. A felhasználó teljes képet kaphat az egyes termékekhez kapcsolódó teljesítményadatokról szállítókra bontva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.