BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kivédhetőek az áramgondok

Világszerte egyre komolyabb problémát okoznak az áramellátásban tapasztalható zavarok. A tavaly augusztusi egyesült államokbeli nagy áramszünet becslések szerint legalább 6 milliárd dolláros kárt okozott. Hasonlóan nagy gondot jelentett minden idők legsúlyosabb brit áramkimaradása 2003. augusztus végén. Az esemény után megkérdezett vállalati informatikai szakemberek 13 százaléka szerint cégüknek legalább 5 millió dolláros vesztesége származott az áramkimaradásból.

Mivel az ilyen problémák számának növekedése világjelenség, a vállalati informatikai rendszerek biztonságos működési környezetének megteremtésében egyre fontosabbá válik a stabil, állandó áramellátás biztosítása Magyarországon is - jelentette ki Bíró Viktor, az American Power Conversion (APC) közép- és délkelet-európai régióért felelős vezetője a témáról tartott sajtótájékoztatón. Azoknál a hazai fogyasztóknál, ahol az áramkimaradás jelentős közvetlen anyagi vagy presztízskárt okozhat - például a közepes és nagyvállalatoknál - mindenképpen szükség lenne a felkészülésre. Ennek ellenére ezen cégeknél sem mindenütt védekeznek az áramszünet vagy -ingadozás okozta károk ellen - mondta el a szünetmentes tápegységek mellett komplett informatikai infrastruktúrákat is gyártó amerikai cég munkatársa.

A magyar vállalatok az informatikai költségvetésüknek átlagosan 8-10 százalékát fordítják biztonsági megoldásokra - közölte Andrási Tamás, a BellResearch üzletfejlesztési igazgatója. A biztonság még nem alapértelmezett része minden cég informatikai rendszerének, és bár a döntéshozók tudnak a lehetőségekről, általában csak akkor fordítanak kiemelt figyelmet erre a területre, ha már megtörtént a baj. Az igazi problémát az jelenti, hogy a cégek többségénél hiányoznak azok az ismeretek, amelyek alapján fel tudnák mérni az adatvagyont, a kiesett üzletmenet miatti közvetlen veszteséget, az erkölcsi kárt.

Bizonyos ágazatok szereplői sokkal óvatosabbak az átlagosnál: a pénzügyi, a közmű-, a távközlési szolgáltatók már valós súlyának megfelelően kezelik a kérdést. Természetesen a nagy nemzetközi vállalatok hazai érdekeltségeinél is kialakult az áramkimaradások okozta károk elleni védekezés kultúrája - mondta el a BellResearch üzletfejlesztési igazgatója.

Az informatikai rendszerek folyamatos, napi 24 órás rendelkezésre állása talán a bankok számára a legfontosabb, ahol az adatoknak valóban állandóan elérhetőnek kell lenniük. Ha egy áramszünet okozta leállás miatt pénzügyi műveletek adatai veszhetnének el, az a közvetlen jogi, pénzügyi kötelezettség miatt felbecsülhetetlen kárt okozna a pénzintézetnek - mondta el Szűcs Péter, a K&H Bank üzemeltetési főosztályvezetője.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.