Kezdetben még csak jó mulatságnak tűnt, hogy a bulikon egyes filmek bejátszásait humoros, esetenként kissé nyers szövegekkel "szinkronizálják", ám a jelenség már az internet egyik divatirányzatává vált. A divatot három livornói fiú teremtette meg - egyikük, Paolo Ruffini az MTV egyik népszerű videojockey-je, azaz videolovasa -, akiknek az internetes honlapja, az Il Nido del Cuculo (azaz A kakukk fészke, amelyet a több Oscar-díjat begyűjtött Száll a kakukk fészkére film címéből alkottak) a 2005-ös nyár egyik leglátogatottabb oldalának számít. A honlapról több film "újraszinkronizált" jeleneit tölthetik le az érdeklődők, ám már lehetőség van arra is, hogy DVD-n jusson hozzá a rajongó. A fiatalok lelkesedését jól mutatja, hogy a bulikra a megszokott limoncello helyett a livornói fiúk DVD-it viszik magukkal.
Az "újraszinkronizálás" technológiája sokat fejlődött az elmúlt években: kezdetben még a televízióból videón felvett filmek szolgáltak alapanyagul, ám mostanság már az internetet és a digitális technológiákat használják. A köztudatba öt évvel robbant be a livornói csapat. A város egyik népszerű rendezvényére nem érkezett meg a sztárvendég, ám mivel a show-nak folytatódnia kellett, a fiúk vállalkoztak az egybegyűltek szórakoztatására: a publikum előtt toscanai tájszólásban "szinkronizáltak" egyes filmes jeleneteket. A sikerük fergeteges volt, a közönség honorálta a dialektust, bár ez egy olyan városban, ahol a helyi nyelvjárásban írt Il Vernacoliere újság közel hasonló, sőt esetenként nagyobb példányszámban fogy el, mint az országosan legjobban vett La Gazzetta dello Sport napilap, várható is volt.
A sikert látva a livornói hármas magasabb sebességbe kapcsolt: internetes oldalt indított, s ennek köszönhetően immáron az országos ismertséget is megalapozták. Jelenleg naponta már közel négyezren látogatnak el a honlapjukra, s több ezren töltötték le az ott található filmjeleneteket is. Az internetes oldallal kapcsolatos fórumokból egyértelműen kiderül: a fiatalok körében népszerű a csapat, hiszen a vevők az ilyen újdonságokra. Az internet sokban megkönnyíti a kommunikációt, a fiatalok ugyanis emberközelibbnek érezhetik ezáltal a korábban sztárolt színészeket, ráadásul az "újraszinkronizálással" különböző üzeneteket is el lehet juttatni számukra - fogalmazott Paolo Ruffini.
A livornói "live show" ugyanakkor abban is lökést adott a fiataloknak, hogy tabuk márpedig nincsenek, azaz bárkit ki lehet figurázni, legyen olyan mitikus személy, mint James Bond, Magnum, avagy a Hupikék törpikék. Sőt, egyes személyek jóval szimpatikussá válhatnak a mondandójuk kisebb-nagyobb változtatásának eredményeként.
A high-tech érát képviselő livornói csapat tagjai a honlapjuk palettájának bővítése mellett horrorfesztivált rendeznek, ám ennél "békésebb" kulturális eseményekben is gondolkodnak. A nyár végén országos turnéra is indultak: több mint 40 városban mutatják be show-jukat, ám a könynyebb érthetőség kedvéért ezúttal a toscanai dialektustól eltekintenek. (FB)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.