BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Buli a kakukkfészekben

Kezdetben még csak jó mulatságnak tűnt, hogy a bulikon egyes filmek bejátszásait humoros, esetenként kissé nyers szövegekkel "szinkronizálják", ám a jelenség már az internet egyik divatirányzatává vált. A divatot három livornói fiú teremtette meg - egyikük, Paolo Ruffini az MTV egyik népszerű videojockey-je, azaz videolovasa -, akiknek az internetes honlapja, az Il Nido del Cuculo (azaz A kakukk fészke, amelyet a több Oscar-díjat begyűjtött Száll a kakukk fészkére film címéből alkottak) a 2005-ös nyár egyik leglátogatottabb oldalának számít. A honlapról több film "újraszinkronizált" jeleneit tölthetik le az érdeklődők, ám már lehetőség van arra is, hogy DVD-n jusson hozzá a rajongó. A fiatalok lelkesedését jól mutatja, hogy a bulikra a megszokott limoncello helyett a livornói fiúk DVD-it viszik magukkal.

Az "újraszinkronizálás" technológiája sokat fejlődött az elmúlt években: kezdetben még a televízióból videón felvett filmek szolgáltak alapanyagul, ám mostanság már az internetet és a digitális technológiákat használják. A köztudatba öt évvel robbant be a livornói csapat. A város egyik népszerű rendezvényére nem érkezett meg a sztárvendég, ám mivel a show-nak folytatódnia kellett, a fiúk vállalkoztak az egybegyűltek szórakoztatására: a publikum előtt toscanai tájszólásban "szinkronizáltak" egyes filmes jeleneteket. A sikerük fergeteges volt, a közönség honorálta a dialektust, bár ez egy olyan városban, ahol a helyi nyelvjárásban írt Il Vernacoliere újság közel hasonló, sőt esetenként nagyobb példányszámban fogy el, mint az országosan legjobban vett La Gazzetta dello Sport napilap, várható is volt.

A sikert látva a livornói hármas magasabb sebességbe kapcsolt: internetes oldalt indított, s ennek köszönhetően immáron az országos ismertséget is megalapozták. Jelenleg naponta már közel négyezren látogatnak el a honlapjukra, s több ezren töltötték le az ott található filmjeleneteket is. Az internetes oldallal kapcsolatos fórumokból egyértelműen kiderül: a fiatalok körében népszerű a csapat, hiszen a vevők az ilyen újdonságokra. Az internet sokban megkönnyíti a kommunikációt, a fiatalok ugyanis emberközelibbnek érezhetik ezáltal a korábban sztárolt színészeket, ráadásul az "újraszinkronizálással" különböző üzeneteket is el lehet juttatni számukra - fogalmazott Paolo Ruffini.

A livornói "live show" ugyanakkor abban is lökést adott a fiataloknak, hogy tabuk márpedig nincsenek, azaz bárkit ki lehet figurázni, legyen olyan mitikus személy, mint James Bond, Magnum, avagy a Hupikék törpikék. Sőt, egyes személyek jóval szimpatikussá válhatnak a mondandójuk kisebb-nagyobb változtatásának eredményeként.

A high-tech érát képviselő livornói csapat tagjai a honlapjuk palettájának bővítése mellett horrorfesztivált rendeznek, ám ennél "békésebb" kulturális eseményekben is gondolkodnak. A nyár végén országos turnéra is indultak: több mint 40 városban mutatják be show-jukat, ám a könynyebb érthetőség kedvéért ezúttal a toscanai dialektustól eltekintenek. (FB)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.