A munkahelyi internethasználat akár olyan függőséget is okozhat, mint a kávé - állapítja meg a vállalati nethasználat-menedzsment piacán tevékenykedő Websense legújabb felmérése, amelyet az amerikai piaci gyakorlatról a Harris Interactive készített.
Az internetet a munkahelyen magáncélra használó alkalmazottak 52 százaléka inkább lemondana reggeli kávéjáról, mint munkahelyi internet-hozzáféréséről, míg csak 44 százaléka mondana le az internet-hozzáférésről a kávé javára. A munkahelyi internethasználat növekszik: a válaszadók 93 százaléka ezzel tölt valamennyi időt a munkahelyén. Tavaly ez az arány 86 százalékos volt.
A munkahelyen a világhálón töltött átlagos idő heti 12,6 óra, míg a nem munkával kapcsolatos internetes oldalak böngészésével heti 3,4 óra megy el. A megkérdezett informatikusok azonban úgy becsülik, hogy az alkalmazottak csaknem hat órát töltenek a nem munkával kapcsolatos oldalakon.
A megkérdezett alkalmazottak 48 százaléka kizárólag munkával kapcsolatos feladatokra használja a netet, 10 százaléka pedig munkára és szórakozásra egyenlő mértékben.
A nem munkával kapcsolatos honlapok közül a legnépszerűbbek a híroldalak, (81 százalék), a személyes e-mail (61), az internetes bankszolgáltatások (58), utazással (56) és vásárlással (52 százalék) kapcsolatos lapok.
A férfiak 62 százaléka vallotta be, hogy a munkaidő alatt nem munkával kapcsolatos site-okat is felkeres, míg a nőknél ugyanez a mutató 54 százalék. A férfiak főként a sport-, a befektetési és részvényvásárlási oldalakat böngészik munkaidőben.
Magyarországon naponta interneteznek a pénzügyi-gazdasági lapok rendszeres olvasói. A rendszeresen internetezők koffeinfogyasztása viszont nem haladja meg a lakossági átlagot - mindkét megállapítás a GfK és a Szonda Ipsos új közös felmérésében olvasható.
Ma Magyarországon a 15 éves és idősebb lakosság mintegy 32 százalékának van valamilyen internetelérése; 15 százalékuk már otthon is felhajthat az információs szupersztrádára. Meglepő adat, hogy ők többen vannak, mint azok, akiknek a munkahelyükön áll rendelkezésükre világháló-elérés (11 százalék). Tíz százalékuk iskolában, 11 százalék nyilvános helyen (könyvtárban, internetkávézóban), 7 százalék pedig egyéb más helyen jut nethez. Az internethasználók egy hónapban átlagosan 34 és fél órát töltenek a világhálón.
Az internetet minden vagy majdnem mindennap használók az általános női lapokat (28 százalék), a megyei/helyi napilapokat (26) és az országos közéleti napilapokat (23 százalék) olvassák rendszeresen. Ha az egyes lapok rendszeres olvasói közül kikerülő legnagyobb gyakorisággal internetezőket vizsgáljuk, első helyen egyértelműen a számítástechnikai és informatikai lapok olvasói végeznek, hiszen 39 százalékuk minden, vagy majdnem mindennap használja a netet. Az aktuális információkra talán "legéhesebb" és szakmájukból adódóan talán leginkább rohanó életmódot folytató gazdasági és pénzügyi lapok rendszeres olvasóinak 37 százaléka használja a világhálót, míg a politikai-közéleti lapokat rendszeresen olvasók esetében ez az arány 25 százalék.
Az internetező társadalom italfogyasztási szokásait elemezve megállapítható, hogy koffeintartalmú italok - így a kávé és a tea - fogyasztása terén jellemzően nem intenzívebbek fogyasztók, mint a lakosság egésze. Ezzel szemben a leggyakrabban netezők mintegy kétszer nagyobb arányban fogyasztják az energiaitalokat és az üveges szeszes italokat, mint az a teljes lakosság körében megfigyelhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.