A mintegy 145 ezer, internet-előfizető hazai cég közül 53 ezer, azaz valamivel több mint minden harmadik szervezet van jelen saját vállalati honlappal a világhálón - olvashatjuk a BellResearch piackutató legutóbbi elemzésében. A legalább egy főt foglalkoztató és személyi számítógépet használó, közel 187 ezer hazai vállalatot alapul véve ez az arány mintegy 28 százalék, s ez 8 százalékponttal több az egy évvel korábbinál.
A vállalatméret növekedésével a PC-t használó cégek egyre nagyobb hányadát találhatjuk meg az interneten. A legkedvezőbb a nagyvállalatok helyzete, bár négyből egynek ebben a körben sincs még honlapja. A mutató az 1-9 fős mikrovállalkozásoknál a legalacsonyabb, mindössze 23 százalékra tehető.
Biztató viszont, hogy az elmúlt egy évben a hazai cégek honlapellátottsága számottevő mértékben emelkedett, mintegy 15 ezer társaság készítette el első weboldalát. Ahogyan az internetellátottságban a kisebb szervezetek dinamikus felzárkózása figyelhető meg, a honlapok tekintetében is fokozatosan csökkennek a szegmensek közötti különbségek - mutatnak rá a BellResearch elemzői. A tavalyi növekedéshez a legnagyobb arányban a mikrovállalatok járultak hozzá: az új "honlaptulajdonosok" 90 százaléka, közel 14 ezer cég ebből a körből került ki, és az online megjelenést az idei év végéig tervezőkön belül is hasonló arányt képvisel a legkisebb méretszegmens. A honlapok elterjedtségét regionális bontásban elemezve kitűnik, hogy a korábbi években megfigyelt eltérések továbbra is fennállnak, sőt a főváros és a vidéki országrészek "távolsága" nőtt. Budapesten az internetkapcsolatot létesített vállalatok mintegy felének van weboldala, míg a többi régió csupán 21-33 százalékos penetrációs mutatóval jellemezhető.
Az interneten jelen lévő 10 fő feletti cégek mintegy kétharmada havi rendszerességnél ritkábban aktualizálja a honlapján megjelenő információkat.
Noha a teljes üzleti szférát átfogó kutatás idei adatfelvételének időpontjában Magyarország már közel egy éve volt az Európai Unió tagja, a magyarországi céges weboldalak idegennyelv-tudása a tavalyi helyzethez képest egyáltalán nem javult. A 10 fő feletti vállalatok honlapjainak 53 százaléka még csak magyarul "beszél", míg nagyjából minden tizediknél csupán az oldalak kisebb része érhető el valamely idegen nyelven.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.