BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Javuló hazai honlapellátottság

A mintegy 145 ezer, internet-előfizető hazai cég közül 53 ezer, azaz valamivel több mint minden harmadik szervezet van jelen saját vállalati honlappal a világhálón - olvashatjuk a BellResearch piackutató legutóbbi elemzésében. A legalább egy főt foglalkoztató és személyi számítógépet használó, közel 187 ezer hazai vállalatot alapul véve ez az arány mintegy 28 százalék, s ez 8 százalékponttal több az egy évvel korábbinál.

A vállalatméret növekedésével a PC-t használó cégek egyre nagyobb hányadát találhatjuk meg az interneten. A legkedvezőbb a nagyvállalatok helyzete, bár négyből egynek ebben a körben sincs még honlapja. A mutató az 1-9 fős mikrovállalkozásoknál a legalacsonyabb, mindössze 23 százalékra tehető.

Biztató viszont, hogy az elmúlt egy évben a hazai cégek honlapellátottsága számottevő mértékben emelkedett, mintegy 15 ezer társaság készítette el első weboldalát. Ahogyan az internetellátottságban a kisebb szervezetek dinamikus felzárkózása figyelhető meg, a honlapok tekintetében is fokozatosan csökkennek a szegmensek közötti különbségek - mutatnak rá a BellResearch elemzői. A tavalyi növekedéshez a legnagyobb arányban a mikrovállalatok járultak hozzá: az új "honlaptulajdonosok" 90 százaléka, közel 14 ezer cég ebből a körből került ki, és az online megjelenést az idei év végéig tervezőkön belül is hasonló arányt képvisel a legkisebb méretszegmens. A honlapok elterjedtségét regionális bontásban elemezve kitűnik, hogy a korábbi években megfigyelt eltérések továbbra is fennállnak, sőt a főváros és a vidéki országrészek "távolsága" nőtt. Budapesten az internetkapcsolatot létesített vállalatok mintegy felének van weboldala, míg a többi régió csupán 21-33 százalékos penetrációs mutatóval jellemezhető.

Az interneten jelen lévő 10 fő feletti cégek mintegy kétharmada havi rendszerességnél ritkábban aktualizálja a honlapján megjelenő információkat.

Noha a teljes üzleti szférát átfogó kutatás idei adatfelvételének időpontjában Magyarország már közel egy éve volt az Európai Unió tagja, a magyarországi céges weboldalak idegennyelv-tudása a tavalyi helyzethez képest egyáltalán nem javult. A 10 fő feletti vállalatok honlapjainak 53 százaléka még csak magyarul "beszél", míg nagyjából minden tizediknél csupán az oldalak kisebb része érhető el valamely idegen nyelven.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.