Az informatikai vezetők (CIO) az IT-eszközökkel kapcsolatos információk hiányát és az új technológiák bevezetésével járó feladatokat jelölték meg az előttük álló év legnagyobb kihívásaként. Ezt állapítja meg az a felmérés, amely az üzemeltetési szoftvereket fejlesztő amerikai Computer Associates International (CA) megbízásából készült a múlt év végén.
A tanulmány budapesti bemutatása kapcsán Gilbert Lacroix, a CA keleti piacokért felelős elnökhelyettese megjegyezte: a helyzeten nem javít, hogy a CIO-k a legtöbb vállalatnál még mindig nem tagjai az igazgatóságnak, és általában alárendeltjei a pénzügyi vezetőnek. Az elemzés kiemeli bár az informatikai vezetők 88 százaléka egyetért azzal, hogy a hathatós IT-irányításhoz elengedhetetlen a megfelelő eszközgazdálkodás, valamivel több mint harmaduknak nincs erről a területről megfelelő információja az egységes kép kialakításához a környezetéről, és 43 százalékuk a kívánatosnál kevesebb információt kap az eszközökről. Az IT-vezetők az üzleti működést támogató szolgáltatások terén is komoly kihívásokkal szembesülnek – főként azért, mert nincs megfelelő módszerük a minőség mérésére.
A megkérdezetteknek az IT-infrastruktúra szabványosítása volt az elmúlt év legfontosabb feladata. A következő évben további felügyeleti kontrollmechanizmusok bevezetésére készülnek, ez arra utal, hogy az IT-vezetők keresik az it-környezet eredményes irányításának lehetőségét.
Nagyobb szerepet kíván szánni magyarországi leányvállalatának a jövőben a CA. A társaság a kelet-európai térségben ügyféltámogató központot akar létesíteni külső vállalat bevonásával, ennek egyik lehetséges helyszíne lehet Budapest. Hogy konkrétan mely cégekről és várhatóan mekkora létszámról van szó, egyelőre nem publikus. A CA terveit alátámasztja, hogy Budapesten számos multinacionális informatikai vállalkozás üzemeltet telefonos és egyéb ügyfélszolgálati központot saját vagy ugyancsak idetelepült outsourcing cégek bevonásával. A megbízások létszámigénye változó, ötventől több száz főig is terjedhet. A CA a következő két évben jelentősen növelné az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban álló alkalmazottak arányát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.