BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kihívások előtt a CIO-k

Az informatikai vezetők (CIO) az IT-eszközökkel kapcsolatos információk hiányát és az új technológiák bevezetésével járó feladatokat jelölték meg az előttük álló év legnagyobb kihívásaként. Ezt állapítja meg az a felmérés, amely az üzemeltetési szoftvereket fejlesztő amerikai Computer Associates International (CA) megbízásából készült a múlt év végén.

A tanulmány budapesti bemutatása kapcsán Gilbert Lacroix, a CA keleti piacokért felelős elnökhelyettese megjegyezte: a helyzeten nem javít, hogy a CIO-k a legtöbb vállalatnál még mindig nem tagjai az igazgatóságnak, és általában alárendeltjei a pénzügyi vezetőnek. Az elemzés kiemeli bár az informatikai vezetők 88 százaléka egyetért azzal, hogy a hathatós IT-irányításhoz elengedhetetlen a megfelelő eszközgazdálkodás, valamivel több mint harmaduknak nincs erről a területről megfelelő információja az egységes kép kialakításához a környezetéről, és 43 százalékuk a kívánatosnál kevesebb információt kap az eszközökről. Az IT-vezetők az üzleti működést támogató szolgáltatások terén is komoly kihívásokkal szembesülnek – főként azért, mert nincs megfelelő módszerük a minőség mérésére.

A megkérdezetteknek az IT-infrastruktúra szabványosítása volt az elmúlt év legfontosabb feladata. A következő évben további felügyeleti kontrollmechanizmusok bevezetésére készülnek, ez arra utal, hogy az IT-vezetők keresik az it-környezet eredményes irányításának lehetőségét.







Nagyobb szerepet kíván szánni magyarországi leányvállalatának a jövőben a CA. A társaság a kelet-európai térségben ügyféltámogató központot akar létesíteni külső vállalat bevonásával, ennek egyik lehetséges helyszíne lehet Budapest. Hogy konkrétan mely cégekről és várhatóan mekkora létszámról van szó, egyelőre nem publikus. A CA terveit alátámasztja, hogy Budapesten számos multinacionális informatikai vállalkozás üzemeltet telefonos és egyéb ügyfélszolgálati központot saját vagy ugyancsak idetelepült outsourcing cégek bevonásával. A megbízások létszámigénye változó, ötventől több száz főig is terjedhet. A CA a következő két évben jelentősen növelné az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban álló alkalmazottak arányát.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.