BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A biztonságban is jön a 2.0 korszak

Az informatikai biztonsági piac helyzetéről, az új kihívásokról és a kelet-közép-európai régió sajátosságairól kérdeztük Andreas Zeitlert, az egyik meghatározó it-biztonsági cég, a Symantec múlt év végén kinevezett EMEA-alelnökét.

- A Microsoft új operációs rendszere, a Vista már tartalmaz beépített biztonsági megoldásokat is. Nem tart attól, hogy a szoftvercég elhódítja a felhasználókat a Symantec elől?

- Röviden válaszolva a kérdésére, nem. A Symantecnél jelenleg inkább a vállalati megoldásokra összpontosítunk. Hat kulcsterületet határoztunk meg, ezeken igyekszünk kiszolgálni az ügyfeleinket. Ezek a jogi megfelelés, a biztonság, az adatközpont-automatizálás, az üzletfolytonosság, a tárolás és az információkezelés. Valamennyi nagyon összetett feladat, azonban komplett megoldásportfólióval rendelkezünk, és komoly tapasztalataink vannak azzal kapcsolatban is, hogyan lehet ezeket az eszközöket hatékonyan felhasználni a vállalati környezetben.


- Egy kicsit még az előző kérdésnél maradva, ha az operációs rendszerek és egyéb platformmegoldások gyártói az alapvető biztonsági funkciókat beépítik a termékeikbe, elképzelhetőnek tartja, hogy csökken a kereslet a speciális, egy célra kifejlesztett szoftverek iránt?

- A ma elérhető platformmegoldások már most is rengeteg funkciót tartalmaznak, és még mindig szükség van a biztonságra specializálódott gyártók termékeire. Ennek talán az egyik fő oka, hogy ezen a területen rendkívül fontos a minőség. Emellett napjainkig mindenki arra összpontosított, hogy a végpont biztonságban legyen, azonban hamarosan egy következő szintre kell emelni a védekezést, amelyet akár 2.0-s biztonságnak is nevezhetünk. Ennek a lényege, hogy ne csak a végpont, de a tranzakció maga is biztonságos legyen, vagyis például online bankoláskor tényleg az történjen, amit a felhasználó csinálni akar. Ez az egyre kifinomultabb e-kereskedelmi megoldások mellett az üzleti folyamatok kiszervezésének terjedése miatt is nagyon fontos, hiszen számos, az üzletmenet szempontjából kritikus alkalmazás, feladat a vállalaton kívülre kerül.


- A rendkívül kiélezett piaci verseny miatt a termékek mellett egyre fontosabbá válik az is, hogy az egyes cégek milyen szolgáltatásokkal teszik még vonzóbbá az ajánlataikat a felhasználók számára. Milyen szerepet játszanak jelenleg a szolgáltatások a Symantec üzletpolitikájában?

- Ha végiggondoljuk az elmúlt években végrehajtott felvásárlásokat, jól látszik, azok nagy része annak érdekében történt, hogy ne csupán egy-egy terméket tudjunk eladni, hanem egy komplett projektet, a licenc mellett felméréssel, telepítéssel és természetesen támogatással. A szolgáltatás egyre fontosabb a Symantec tevékenységében, az EMEA-térség bevételeinek 3-4 százaléka már ebből származik, vállalatok számára. Vannak olyan projektjeink is, amelyek során felmérjük az adott vállalat biztonsági helyzetét, megtervezzük a számára megfelelő rendszert, testre szabjuk, telepítjük, és a támogatás mellett gondoskodunk a katasztrófahelyzetek kezeléséről is.


- Ha már szóba kerültek a bevételek, milyen eredményeket ért el a Symantec a régióban?

- A vállalati szabályzat miatt csak globális adatokat közölhetek, anynyit azonban elmondhatok, hogy Kelet-Európában gyorsabban nőttünk, mint világszinten. Ennek megfelelően további erőforrásokat fordítunk a régióban a tevékenységünk kiterjesztésére, és reményeim szerint a jövőben még gyorsabb lesz a bővülés.


- A biztonság szintje nagymértékben függ a felhasználók tájékozottságától is. Van az ő képzésükre létrehozott projektjük, esetleg létezik együttműködés ebben a kérdésben önök és a helyi kormányzatok között?

- A Symantecnek van egy főként nagyvállalati használatra kifejlesztett terméke, amely az alkalmazottak biztonsági képzésében segít. Helyi egyetemekkel, főiskolákkal alakult ki együttműködés, Magyarországon például a Budapesti Műszaki Főiskolát támogatják.


- Hogyan látja az informatikai biztonsági helyzetet Kelet-Közép-Európában? Mennyire felkészültek a régió vállalkozásai a kibertérből érkező fenyegetések ellen?

- Amikor a térségből érkező vállalati ügyfelekkel tárgyalok, ugyanazok a témák kerülnek terítékre, mint bármely nyugat-európai országban vagy akár az én hazámban, Németországban, tapasztalataim szerint tehát nincs nagy különbség. Úgy vélem, igazából nem is lehet, hiszen az infrastruktúra színvonala ugyan talán kicsit elmarad a nyugat-európaitól, de nagyon jó a képzés, és az itteni vezetők sokszor tájékozottabbak, mint nyugati társaik. Emellett mindenhol ugyanazokra a fenyegetésekre kell felkészülni. (VG)


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.