Szakértők úgy vélik, az idén indul hódító útjára a mobiltelefonokat megcélzó reklámáradat: az Informa piackutató cég szerint a két éve még nem is létező ágazat forgalma 2011-re elérheti a 11,3 milliárd dollárt is. A szegényebb országokban várhatóan a szöveges üzenetként érkező reklámok terjednek el, míg a modernebb készülékparkkal rendelkező fejlett államokban szalaghirdetéseket és rövid videofilmeket alkalmaznak majd a leggyakrabban.
Az ilyen típusú reklámozás fő vonzereje a megbízók számára az lehet, hogy minden más közegnél többet tudhatnak az elért emberekről, így a célközönség rendkívül jól szűrhető. A televízióval, rádióval, internettel vagy nyomtatott sajtóval szemben a mobiltelefon tulajdonosának nemcsak a címe vagy aktuális tartózkodási helye érhető el, de nemét, korát vagy számlafizetési, hívási, illetve zene- és játékletöltési szokásait is meg lehet ismerni a szolgáltatók adatbázisaiból.
A nagy szolgáltatók a közelmúltban Barcelonában rendezett 3GSM-világkonferencián összefogást sürgettek. Úgy vélik, olyan általánosan elfogadott szabványokra van szükség, amelyek révén a mobilpiac a hirdetők számára egységesként jelenik meg, így hatalmas előfizetői számával komoly összegeket vonz majd.
Az internetes keresőoldalt üzemeltető Yahoo! máris elkezdett reklámokat elhelyezni a mobiltelefonos böngészésre készített oldalaira. Itt egyes hirdetésekre kattintva a felhasználók rögvest fel is hívhatják a terméküket népszerűsítő cégeket, hogy további információt kérjenek. A nagy amerikai szolgáltatók – így a Verizon Wireless, a Sprint Nextel és a T-Mobile USA – eközben egyenesen azt tervezik, hogy olyan csomagokat dolgoznak ki, amelyekben a fogadott reklámokért cserébe kedvezményes díjakat vagy akár ingyenes szolgáltatást kapnának a telefonálók. Szakértők szerint ez az üzleti modell csak akkor lehet működőképes, ha valóban lehet választani a hirdetésmentes és a kedvezményes tarifájú csomagok között. Miközben ugyanis ma a mobiltelefon az egyetlen olyan médium, amelynél a tartalmak teljes költségét a felhasználónak kell állnia, fontos látni, hogy sokan hajlandók pénzt áldozni a közvetlen személyes környezetükhöz tartozó telefonjuk reklámmentességéért. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.