BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lejárt a reklámmentes kor

Szakértők úgy vélik, az idén indul hódító útjára a mobiltelefonokat megcélzó reklámáradat: az Informa piackutató cég szerint a két éve még nem is létező ágazat forgalma 2011-re elérheti a 11,3 milliárd dollárt is. A szegényebb országokban várhatóan a szöveges üzenetként érkező reklámok terjednek el, míg a modernebb készülékparkkal rendelkező fejlett államokban szalaghirdetéseket és rövid videofilmeket alkalmaznak majd a leggyakrabban.

Az ilyen típusú reklámozás fő vonzereje a megbízók számára az lehet, hogy minden más közegnél többet tudhatnak az elért emberekről, így a célközönség rendkívül jól szűrhető. A televízióval, rádióval, internettel vagy nyomtatott sajtóval szemben a mobiltelefon tulajdonosának nemcsak a címe vagy aktuális tartózkodási helye érhető el, de nemét, korát vagy számlafizetési, hívási, illetve zene- és játékletöltési szokásait is meg lehet ismerni a szolgáltatók adatbázisaiból.

A nagy szolgáltatók a közelmúltban Barcelonában rendezett 3GSM-világkonferencián összefogást sürgettek. Úgy vélik, olyan általánosan elfogadott szabványokra van szükség, amelyek révén a mobilpiac a hirdetők számára egységesként jelenik meg, így hatalmas előfizetői számával komoly összegeket vonz majd.

Az internetes keresőoldalt üzemeltető Yahoo! máris elkezdett reklámokat elhelyezni a mobiltelefonos böngészésre készített oldalaira. Itt egyes hirdetésekre kattintva a felhasználók rögvest fel is hívhatják a terméküket népszerűsítő cégeket, hogy további információt kérjenek. A nagy amerikai szolgáltatók – így a Verizon Wireless, a Sprint Nextel és a T-Mobile USA – eközben egyenesen azt tervezik, hogy olyan csomagokat dolgoznak ki, amelyekben a fogadott reklámokért cserébe kedvezményes díjakat vagy akár ingyenes szolgáltatást kapnának a telefonálók. Szakértők szerint ez az üzleti modell csak akkor lehet működőképes, ha valóban lehet választani a hirdetésmentes és a kedvezményes tarifájú csomagok között. Miközben ugyanis ma a mobiltelefon az egyetlen olyan médium, amelynél a tartalmak teljes költségét a felhasználónak kell állnia, fontos látni, hogy sokan hajlandók pénzt áldozni a közvetlen személyes környezetükhöz tartozó telefonjuk reklámmentességéért. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.