BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Portál a portálnak farkasa

Mire jók a keresőprogramok? Például arra, hogy megtalálják a tematikus keresőket is. Akár az ingatlanosokat is, merthogy erre manapság egyre nagyobb az igény, és a portálok éleződő versenyt folytatnak. Az Ingatlan.net lakóingatlan-vásárlási szokásokra kiterjedő legutóbbi felmérése szerint a megkérdezettek 61 százaléka az interneten keres magának lakást, és az eladók 41,6 százaléka hirdeti ingatlanját online formában. Ez az arány a kereskedelmi ingatlanok körében még magasabb.

Az ingatlankereső portálok sikerét több tényező indokolja – közölte Kalmár Zoltán, az Iroda.hu Kft. ügyvezetője. Egyrészt az ingatlanok természetéből adódóan az árak állandóan változnak, és ezek a portálok képesek követni az aktualitásokat, hiszen az eladónak érdekében áll frissíteni az adatokat, ezért például piackutatásra rendkívül jól használhatók, s ez állandó látogatókat eredményez. Másrészt jó pár olyan adat van egy ingatlannal kapcsolatban, amelyeket az internetes megjelenítés támogat; korlátlan mennyiségű képet lehet felvinni egy ingatlanról, az épület jellemzőit számokkal is ki lehet fejezni (pl. ár, méret, üzemeltetési költség), ezek pedig segítenek a gyors és hatékony keresésben. Az azonos paraméterek segítségével szelektálni vagy akár össze is lehet hasonlítani az ingatlanokat.

Míg a tematikus keresők egyetlen szakterületet fognak át – például az ingatlanpiacot –, a speciális keresők ezen belül is egy-egy kiválasztott részpiacra koncentrálnak, vagy csak lakásokat, vagy csak irodákat is lehet rajtuk keresztül keresni – fűzte hozzá a szakértő. Mint mondta: ennek óriási előnye, hogy minél specifikusabb egy-egy portál, annál több információt találhatunk meg egy bizonyos termékről, a látogató úgy érezheti, hogy az érdeklődéséhez legjobban igazodó, személyre szabott szolgáltatást, felmerülő kérdéseire megfelelő választ, tanácsot kap.

Ezenkívül a kisebb adatbázist könnyebb karbantartani, azaz naprakészebb információkat tud nyújtani. Az ilyen jellegű portá-

lok azonban jelentős marketingmunkát igényelnek, hiszen nemcsak az adatbázis szűkített, hanem a felhasználók köre is, tehát jól pozicionált hirdetéseket kell elhelyezni, hogy a látogatók aktív felhasználókká váljanak, és egyrészt használják a honlapot, másrészt ajánlják azt az ismeretségi körükben.

Az ingatlan-tanácsadó cégek különböző formában vannak jelen a világhálón, minden egyes társaságnak van saját honlapja: egyesek a globális site-ot fordítják magyarra, mások már speciálisan a magyar piacra készítik el saját weblapjukat, és aktualitásokkal tűzdelik meg azt. A vezető tanácsadó cégek felismerték, hogy az internet kiváló marketingeszköz, így online hirdetnek, különböző ingatlanos hírportálokat támogatnak, saját adatbázisokat építenek fel a neten.

Kalmár Zoltán szerint nagy kérdés, hogy a semleges – nem tanácsadói hátterű – ingatlanpiaci portálok konkurensei lehetnek-e a jövőben a profi ingatlan-tanácsadóknak azzal, hogy az ingatlant keresők már online kiválaszthatják az ingatlant. Rövid távon semmiképpen nem, hiszen szükség van a tanácsadók szakértelmére, profizmusára, hogy az ingatlan kiválasztása, a költözés akadálymentesen bonyolódjon le. Amit a fejlődő portálok ehhez hozzá tudnak adni az az, hogy felhívják a figyelmet a gyakori problémákra, általános tanácsokat adnak a keresőknek. Nem pótolják azonban az ingatlan-tanácsadásban még mindig fontos személyes kapcsolattartást, illetve a szakértői hozzáállást – figyelmeztetett a szakértő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.