BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre többen fizetnek elő internetre - Szaporodó szolgáltatók

Március végén 1 511 625 volt az internet-előfizetések száma, ami 37 százalékkal volt több mint az előző év azonos időszakában, illetve 13,7 százalékkal magasabb, mint tavaly december végén.

A KSH adatai szerint az első negyedévben az internetszolgáltatók száma 323 volt, 77-tel több, mint egy évvel korábban, közülük 23 cég mondhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát.

Az internetpiac dinamikus fejlődése az egyre korszerűbb technológiák térnyerése mellett, a szolgáltatók közötti élesedő versenynek is köszönhető. A 2006-ban megkezdődött jelentős szerkezeti átalakulások ebben a negyedévben is folytatódtak. A széles sávú interneten belül éves szinten ismét a kábelhálózatos előfizetések gyarapodtak gyorsabban, mintegy 72 százalékkal. Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel az első negyedévben megközelítette a 24,9 milliárd forintot, ami 27 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.

A mobil-előfizetések száma az első negyedévben 92 ezerrel növekedett, és az időszak végére már túllépte a 10 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 339 ezerrel emelkedett. Az előző év azonos időpontjához képest az előfizetői állomány 652 ezerrel, 7 százalékkal lett magasabb. A negyedév végén 100 lakosra immár 100 mobil-előfizetés jutott.

A mobilhálózatban az első negyedévben 8 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban. Ennél is nagyobb mértékben, 20 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő.

A vezetékes vonalakról indított hívások száma 18, időtartama 20 százalékkal csökkent az előző év első negyedévéhez képest. A visszaeséshez hozzájárul az ingyenes internetes telefonálás egyre inkább terjedő lehetősége és a mobilforgalom éves szinten mutatkozó erőteljes emelkedése. A vezetékes vonalról kezdeményezett adatcélú hívások száma 54, időtartama 53 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Több, mint negyedével nőtt az internet-előfizetők száma, visszaszorulóban a vezetékes
Március végén 1 511 625 volt az internet-előfizetések száma, ami 37 százalékkal volt több mint az előző év azonos időszakában, illetve 13,7 százalékkal magasabb, mint tavaly december végén.

A KSH adatai szerint az első negyedévben az internetszolgáltatók száma 323 volt, 77-tel több, mint egy évvel korábban, közülük 23 cég mondhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát.

Az internetpiac dinamikus fejlődése az egyre korszerűbb technológiák térnyerése mellett, a szolgáltatók közötti élesedő versenynek is köszönhető. A 2006-ban megkezdődött jelentős szerkezeti átalakulások ebben a negyedévben is folytatódtak. A széles sávú interneten belül éves szinten ismét a kábelhálózatos előfizetések gyarapodtak gyorsabban, mintegy 72 százalékkal. Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel az első negyedévben megközelítette a 24,9 milliárd forintot, ami 27 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál.

A mobil-előfizetések száma az első negyedévben 92 ezerrel növekedett, és az időszak végére már túllépte a 10 milliót. A feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 339 ezerrel emelkedett. Az előző év azonos időpontjához képest az előfizetői állomány 652 ezerrel, 7 százalékkal lett magasabb. A negyedév végén 100 lakosra immár 100 mobil-előfizetés jutott.

A mobilhálózatban az első negyedévben 8 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban. Ennél is nagyobb mértékben, 20 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő.

A vezetékes vonalakról indított hívások száma 18, időtartama 20 százalékkal csökkent az előző év első negyedévéhez képest. A visszaeséshez hozzájárul az ingyenes internetes telefonálás egyre inkább terjedő lehetősége és a mobilforgalom éves szinten mutatkozó erőteljes emelkedése. A vezetékes vonalról kezdeményezett adatcélú hívások száma 54, időtartama 53 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.