Thomas Steg kormányszóvivő szerda délutáni nyilatkozatában ugyanakkor azt hangoztatta: nem kizárt, hogy az éjszaka folyamán csupán előzetes döntés születik. Az anyavállalat, a General Motors súlyos pénzügyi válsága miatt rendkívül nehéz helyzetbe került német autógyár átvételéért egyébként négy befektető verseng, az olasz Fiat, a kanadai-osztrák beszállítói és alkatrészgyártó cég, a Magna, az amerikai Riplewood Holdings (RHJI) pénzügyi befektetési társaság, s egy potenciális kínai befektető, a Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC), amely értesülések szerint a munkahelyek megőrzése szempontjából a legvonzóbb ajánlatot tette. Kötelezettséget vállalt ugyanis állítólag arra, hogy az elkövetkező két évben egyetlen németországi Opel-gyárat sem zárnak be, s leépítések sem lesznek.
Az Opel "újjászületését" ugyanakkor szerdán jelentősen megkönnyítette a szakértők szerint pénzügyi csőd előtt álló General Motors, amely - értesülések szerint az amerikai kormány unszolására - bejelentette, hogy európai vállalati részlegét, illetve ezzel kapcsolatban az összes szabadalmi és technológia-használati jogokat ingyen átadja a rüsselshemi Adam Opel GmbH-nak.
A döntés - mint megfigyelők rámutattak - jelentős mértékben elősegítheti a tőkeerős beruházó megtalálását, ami a német kormány legfőbb feltétele volt az Opelnek ígért támogatáshoz. A kormány ugyanis kilátásba helyzete, hogy a beruházó megtalálásig kész egy egyfajta vagyonkezelő megoldás keretében áthidaló pénzügyi segítséget nyújtani az Opelnek, ami Peer Steinbrück pénzügyminiszter szerint mintegy 1,5 milliárd eurót tehet ki. Az éjszakai ülésen az illetékes miniszterek a kancellár irányításával, továbbá az Opel üzemeknek otthont adó négy német tartomány kormányfőjének részvételével áttekintik az egyes ajánlatokat.
Az osztrák-kanadai Magna International a legnagyobb orosz hitelezővel, az állami Sberbankkal fog össze az Opel többségi részének megszerzéséért. Az ajánlati összefogás ismertetett részletei szerint együtt 700 millió eurót fektetnének az Opelbe, az ügylet létrejötte esetén a Magna az Opel 20 százalékát, a Sberbank 35 százalékát kapná. Ugyanakkor a Magna a Der Spiegel értesülése szerint - a 4,5 milliárd eurós német állami kezességvállaláson túlmenően - azt is követeli, hogy az Opel dolgozóinak munkáltatói nyugdíjterheit legalább 3 milliárd euró értékben vegyék le a válláról. Értesülések szerint a Fiat is javított ajánlatán, s a korábban tervezettnél kevesebb elbocsátást helyezett kilátásba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.