A különböző értékesítéseket jelző mutatók leginkább a fogyasztók általános bizakodásával állnak összefüggésben: a jövőbe borúsan tekintő fogyasztók nem szívesen vágnak bele olyan nagyobb horderejű beruházásokba, mint amilyen egy új autó megvásárlása.
Amíg ebben a mutatóban nem várható érdemi javulás, addig az autópiaci előrejelzésekben sem számíthatunk trendfordulóra. Márpedig a fogyasztói bizalom a másfél évvel ezelőtt elért mélyponthoz képest alig-alig mozdul – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet 2010 első félévére várható autópiaci trendekről készített előrejelzéséből.
Az elmúlt évek újautó-eladási statisztikáinak és a társadalmi-gazdasági környezet jelzőszámainak elemzése alapján készült előrejelzés kapcsán a kutatók tudományos modellt állítottak fel, amely alapján elmondható, hogy 2010 első félévében várhatóan mintegy 20 000 darab új gépjárművet adhatnak majd el az autószalonokban.
Valószínűleg ezúttal is lesznek erősebb hónapok, amikor a holtszezonnak számító januárihoz képest akár kétszeres mennyiségű autót is eladnak majd, de a következő két negyedévben a tavalyival azonos időszakhoz képest akár kétharmadával is csökkenhetnek majd az átadások.
„Míg néhány évvel ezelőtt 200 000 darab fölött volt az éves értékesítés, addig a válság sújtotta 2009-ben ez már jócskán 100 000 alatt maradt.
A piackutatók első félévre vonatkozó előrejelzése alapján növekedésre továbbra sincs kilátás, sőt ha a második félévben be is következik a kereskedők által várt fellendülés, az éves értékesítési eredmények bizonyosan a tavalyi alatt maradnak” – mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.