BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Árháború a pesti taxidzsungelben

Már nem is árverseny, árháború zajlik vagy másfél éve a fővárosi taxipiacon. A különböző társaságok kétségbeesett akciókat hirdetnek, hiszen még a legjobb hírű fuvarszervező irodák forgalma is 20 százalékkal csökkent, a kisebbek visszaesése pedig akár a 40 százalékot is meghaladhatja – értesült a Világgazdaság.

„Jó lenne, ha a főváros nem maximált árat szabna, hanem fix hatósági árat állapítana meg. Tudom, hogy ez a szabad verseny korlátozásának tűnik, de húsz év alatt bebizonyosodott, hogy a szabályozatlan verseny káoszhoz vezet. Ha a tömegközlekedési tarifákat is lehet szabályozni, jó lenne a taxiszolgáltatás díját is rögzíteni bizonyos időnként, amint az sok európai nagyvárosban bevált” – jelezte lapunknak az egyik alapproblémát Tamás Miklós, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége, egyben a City Taxi elnöke.

A jelenlegi 240 forintos nappali maximált tarifa közel egy évtizede hatályos. Ám azóta emelkedtek a gépkocsiárak és az egyéb költségek, és természetesen drágult az üzemanyag is. Így nem csupán az öngyilkos akciós árakkal, de még a 240 forintos maximált árral sem tudnák a taxisok kitermelni költségeiket. A társaságok alvállalkozóiként dolgozók többségének már autócserére sem futja.

További részletek a holnapi Világgazdaságban

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.