BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatékony-e a hirdetés? Új módszer a mérésre

A GfK Panel Services Germany kibővítette Web Efficiency Panel szolgáltatását, amely immáron magában foglalja a televíziós hirdetési kampányok elérésének követését is. Ennek eredményeképpen a televíziós hirdetések elérésének adatai a napi fogyasztási cikkek fogyasztói panel adataival és az internetes hirdetési eléréssel együtt, egy forrásból hozzáférhetőek a médiahatékonysági elemzések számára.

A televíziós kampányok elérésének mérésére a GfK Panel Services a paneltagokat átalakított mobiltelefonokkal látta el, amelyek hangfelismeréses módszer segítségével jegyzik fel a televíziós hirdetéseknek kontaktusait. A résztvevők tévénézés közben aktiválják a GfK által módosított mobiltelefonjukat, amely a hangok alapján felismeri, hogy éppen melyik hirdetést nézik. A készülék ezt követően a rögzített adatokat a telefonos hálózaton keresztül továbbítja. A folyamat a hirdetési bevételek 90 százalékát lefedő 11 legnagyobb kereskedelmi tévécsatornán követi nyomon a hirdetési kampányok kontaktusait. A Web Efficiency Panel célja, hogy értékesítési hatásuk alapján értékelje a televíziós és online hirdetési kampányokat.


Az új eszköz többek között a következő kérdésekre ad választ: Mekkora a befektetés megtérülése egy adott televíziós vagy online kampányban? Mekkora további értékesítési bevételt generálnak az egyes médiacsatornák? A kétcsatornás módszer – nevezetesen a televíziós és online – hirdetési hatása nagyobb, mint annak a hirdetésé, amely csak egy csatornán fut? A hirdetés eléri a megcélzott csoportot? Mekkora az optimális heti kontaktusszám? Mekkora kontaktusszámot érnek el az egyes médiacsatornák? A televíziós kontaktusok eredményeképp meglátogatják-e a célszemélyek a weboldalakat?


Nem a televíziós nézettség felmérésében versenyez
A német piacon WEP-nek és háztartási paneljeinek nem az a célja, hogy a teljes televízió-használatról adjon átfogó képet, mint az AGF/GfK TV kutatási rendszer (minden háztartás, minden adó, minden időben). A Web Efficiency Panel céljaival összhangban csak a hirdetési kampányok kontaktusainak ellenőrzésére korlátozódik a főbb adókon, fő műsoridőben. Azonban az AGF/GfK televíziós kutatás folyamatosságával ellentétben, nem ad meg nézettségi adatokat a programokhoz, hirdetési blokkokhoz vagy időszakokhoz.


A The Web Efficiency Panel
A GfK Panel Services kínálatában 2008 óta érhető el a hirdetők és piaci szereplők számára a Web Efficiency Panel (WEP). Az eszköz segítségével lehetővé válik az online hirdetési kampányok értékesítésre gyakorolt hatásának értékelése multimédia környezetben. A panel eddig 10000 háztartás 20000 Internet használó tagja körében mérte a számítógépeikre telepített alkalmazás segítségével az internethasználatot, a meglátogatott oldalakat, valamint a felugró pop-up hirdetéseket is beleértve. A fogyasztói panelben is részt vevő közreműködők valós vásárlási szokásai alapján jól elemezhetővé váltak az online kampányok hatékonysági mutatói.


A WEP mára az egyetlen olyan egy forrást használó módszer a világon, amely integrálja a különböző médiumokban zajló hirdetési kampányok elérésének nyomon követését a napi fogyasztási cikkek vásárlásával. A Web Efficiency Panel a GfK háztartási paneljén alapul, amely 30 000, vásárlásait naponta jelentő háztartásból áll.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.