A Megacity Vehicle (MCV) típushoz a BMW szénszálas anyagból készült utasfülkét tervez, a Forma 1-es autóknál használt technológia magas szintű ütközésvédelmet biztosít és emellett jóval könnyebb, mint a hagyományos anyagok.
A BMW fejlesztési vezetője, Klaus Draeger a Bloombergnek elmondta: reményeik szerint 350 kilogrammal csökken a tervezett autó súlya a szénszálnak köszönhetően. Az IHS Automotive szakértője, Christoph Stuermer szintén úgy látja, hogy a technológia jelentheti a megoldást az elektromos autók költségeinek csökkentésére.
A BMW a Nissannal és GM-mel versengve igyekszik kifejleszteni saját elektromos autóját, az említett két rivális még ebben az évben bemutatja az új modelleket. Az MCV egy 100 millió dolláros beruházással épült Seattle-környéki gyárban készül el, de az alapanyagul szolgáló szénacél szálakat Németországban készítik elő a gyártásra. Az MCV 2013-ban kerül a piacra, az áráról eddig nem adott tájékoztatást a német vállalat, de azt tudni lehet, hogy a Bosch-sal és a Samsunggal közösen gyártott lítium-ion üzemanyagcellák hajtják majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.