BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak jövője van az elektromos autónak

Minden nagy autószalon előtt sorra jönnek az elektromos gépkocsikról szóló hírek. A hónap végén nyitó párizsi nemzetközi bemutatón is gyakorlatilag minden nagy autóipari csoport kiállítja kísérleti járművét.

Köztük lesz az a modell is, amelyet Citroën C-Zero, Peugeot iOn és Mitsubishi i-Miev néven is láthat a nagyközönség, miután mindhárom márka ugyanazt a kocsit gyártja, csak más-más néven.

Az előzetes hírek szerint a Peugeot iOn – piactól függően – 33-35 ezer euróba kerül majd, elterjedésére azonban a Peugeot sem számít a közeljövőben: az iOn gyártását fokozatosan futtatják fel, az évente 50 ezer darabos kapacitást csupán 2015-ben érik el. Ennek oka nemcsak a miniautóhoz képest viszonylag magas ár, hanem az is, hogy az elektromos gépkocsit gyakorlatilag csak otthon töltheti fel a tulajdonos.

Körülbelül húsz év kell ahhoz, hogy elérhető áron olyan lítiumakkumulátoros autókat gyártson az ipar, amelyek hatótávolsága megegyezik a mai benzinmotoros járművekével.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.