Elégedett ügyfelek. Magyarországon 120-140 ezren dolgoznak ügyfélszolgálatokon és call centerekben, egy gyorsan fejlődő, viszonylag új szakma képviselői, akik számára az idén másodszor rendezték meg a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban nevű versenyt. A hazai ügyfél-kiszolgálási gyakorlat számos területen fejlesztésre szorul, és egy egységes platform is hiányzik, melynek segítségével az üzleti élet szereplői mérni tudják saját és egymás ügyfélkapcsolati te-vékenységének színvonalát. A 2009-ben útjára indított megmérettetés és díj ezt a hiányt kívánta pótolni egy szakmailag hiteles felméréssel. Az alábbiakban az idei verseny nyertesei és díjazottjai szólalnak meg.
A magyarországi Providentnek jelenleg 223 ezer ügyfele van, és folyamatosan monitorozzuk, mennyire elégedettek velünk az ügyfelek – mondja Kamarás Zsuzsa ügyfélkapcsolati kiemelt főosztályvezető. – Van erre egy külön kutatócsoport, de a mi felméréseink is azt mutatják, hogy a Provident képes a kliensek számára lényeges kérdésekre összpontosítani. Az ügyfeleknek három dolog fontos: az első, mennyi idő alatt érnek el minket. Annak ellenére, hogy napi átlagban 1200 vagy ennél is több hívás érkezik, 100 telefonálóból 95 tíz másodpercen belül elér minket. A második, meddig tart a beszélgetés, milyen gyorsan tudunk megfelelő információt adni, a harmadik pedig a kérdésekre adott gyors és pontos válasz – mondja Kamarás Zsuzsa.
Állami céget ritkán ér ilyen megtiszteltetés, azt hiszem, láthatták rajtam a meghatódottságot – mondja Somodi Márta, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. értékesítési és ellenőrzési igazgatóhelyettese, aki 12 éve foglalkozik a cégnél ezzel a területtel. – A munka meghozta a gyümölcsét, annak ellenére, hogy egy túlszabályozott környezetben élünk, kötnek a jogszabályok, a szerződések, mi méltányosságot nem tudunk gyakorolni. Az ügyfeleknek csak a kedvességünket, a mosolyunkat tudjuk adni, és valami személyes pluszt – mondja az igazgatóhelyettes. A Neckermann utazási iroda Magyarországon piacvezető, meglehetősen nagy szervezet, középvállalat, és tevékenységének eredménye az elégedett utas. Ezt a célt kell támogatnia az ügyfélszolgálatnak is – véli a Neckermann ügyvezető igazgatója, Szloboda János. – Az elmúlt években a válság miatt az utasok főleg az olcsóbb utakat keresték, de épp a krízis miatt több cég is csődbe ment, és amikor ez bekövetkezett, az utasok elkezdték keresni a megbízható társaságokat. A bizalom igen lényeges tényező az utazási szakmában.
Rendszeresen találkozunk ügyfeleinkkel, és a Vodafone öszszes munkatársa havonta felhív néhány előfizetőt, hogy a cégünkkel kapcsolatos tapasztalatairól és javaslatairól beszélgessenek – mondta Podhorányi László, a Vodafone ügyfélkapcsolati vezérigazgató-helyettese. Teljesen más az, ha a pénzügyi vezető úgy szembesül a számlákkal kapcsolatos gondokkal, hogy az ügyfél neki mondja el tapasztalatait. A mobilkommunikációban csak akkor érhető el siker, ha a gondolkodás középpontjában az ügyfelek állnak, legyen ez a cég által nyújtott szolgáltatás, az igényekhez igazított okostelefon-portfólió, a telefonos ügyfélszolgálat vagy az üzlethálózat.
A bizalom és az elégedettség kéz a kézben jár – véli Nagy Miklós, a GdF Suez marketing-főmunkatársa, aki szerint az ügyfelek bizalmának megtartása egyet jelent az ügyfél megtartásával, ehhez viszont az kell, hogy a kliens elégedett legyen. Az elégedettségből szinte automatikusan következik a bizalom, de a bizalomból még nem jön magától az elégedettség. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.