Toplista. Uj Péter, az Index főszerkesztője a hangadó a hazai internetes világban, a sikeres üzletemberek közül Kovács Zoltánt, a Kirowski vezérigazgatóját és Novák Pétert emelte ki a szakma, míg a jövő ígéretei egy webkamerás szolgáltatás és egy netes prezentációkészítő megoldás alkotói lettek. A magyar internetes piac legmeghatározóbb egyéniségeit a Marketing & Media magazin gyűjtötte össze, a több tucat webgurut négy kategóriába sorolták be, és az októberi Internet Hungary közönsége dönthette el, közülük kik végeznek az egyes csoportok élén.
A Hangadók között a magyarországi internetes tartalomipar véleményvezéreit gyűjtötték össze, főszerkesztőket, újságírókat, bloggereket, akiknek az írásaira, véleményére oda kell figyelni.
Ebben a kategóriában egyértelmű Index-fölény volt, a tíz jelölt közül négyen a netes hírportálnak dolgoznak – Uj Péter, Magyari Péter, Szily László és Szabó Zoltán. Ezek alapján nem meglepő, hogy az Index főszerkesztője lett a véleményvezér. A második helyezett Török Gábor, a Vision Politics ügyvezetője, aki politikai elemzőblogja – amelyért az idén a Goldenblog elismerést is kapott – révén került fel a listára. Harmadik helyen a Tékozló Homárból ismert, de az Index politikai rovatát is szerkesztő Szily László végzett.
Az Üstökösök kategóriába olyan cégalapítók kerültek, akik létrehoztak egy sikeres terméket, amelyen túladtak, de ma is a szakmában dolgoznak. Igen erős volt a mezőny ebben a csoportban is, hiszen többek között a Netrisk, a Profession.hu és a Házipatika alapítói is a jelöltek között voltak. A legtöbb szavazatot végül a Kirowski vezérigazgatója kapta, aki tíz éve áll a cég élén, amelyben korábban tulajdonrésze is volt. Második Weiler Péter, a Habostorta ügyvezetője lett, a harmadik pedig Szabó Márton, aki az Iwiw társalapítója.
Az Állócsillagok közé azok kerülhettek be, akik évek óta sikeres vállalatvezetőként dolgoznak. Míg a Hangadóknál indexes, itt origós fölény volt, igaz, a kategória győztese, Novák Péter csak ez év elején lett az Origo vezérigazgató-helyettese, vagy-is a szakma elismerése valószínűleg nagymértékben még a Kirowskinál végzett munkájának szólt, amelynek ügyvezetője volt. A második helyen is origós végzett, Vaszily Miklós, a cég vezérigazgatója, a harmadik Gerő Viktor, a Vatera.hu ügyvezetője lett.
A negyedik kategóriába a Jövő ígéreteit gyűjtötték össze a Marketing & Media szerkesztői. Hazai tehetségekből nincs hiány, ezt az is mutatja, hogy az ígéretes magyar kezdeményezések közül nem is tudtak csak egyet kiválasztani az Internet Hungary résztvevői, így ebben a kategóriában két győztes is lett. A Ustream talán az egyik legjelentősebb magyarországi eredetű start-up cég. A chilei bányászok felszínre jutását 5,3 millióan követték élőben az oldalon, míg Michael Jackson temetését 4,6 millióan nézték a Ustream segítségével. Fehér Gyula két amerikai üzlettársával indította el a vállalkozást 2007-ben, amelybe az idén a SoftBank japán mobilszolgáltató is beszállt 75 millió dollárral.
A szintén az első helyen végzett Prezi.comot alig másfél éve alapította Halácsy Péter – ő korábban az Origónál dolgozott fejlesztőként – és a magát új-média-művészként definiáló Somlai-Fischer Ádám. A prezentációkészítést új szintre emelő kezdeményezés sikerét jól mutatja, hogy a közelmúltban regisztrált az egymilliomodik felhasználó.
A Jövő ígéretei között a második helyen Gyulai György, a Femina.hu vezetője végzett, a harmadik pedig a Gravity Research ügyvezetője, Csíkos Péter András lett. KZ
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.