A idén ismét a Bookline.hu online áruház nyerte el az Év Internetes Kereskedője Díjat. Az immár hatodik alkalommal megrendezett versenyben harmadjára nyerte el az elismerést a társaság, mely jogot szerzett arra, hogy egy évig használhassa a címet.
Második helyezett lett az edigital.hu, a harmadik helyet pedig a jateknet.hu. szerezte meg ebben a versenyben.
A fődíj mellett a szakmai zsűri kiválasztotta az Év Legígéretesebb Internetes Kereskedőjét is: ezt az elismerést a brands.hu kapta. Most második alkalommal osztották ki az Év Innovatív Internetes Kereskedője díjat, amelyet ezúttal a bluechip.hu érdemelt ki.
A zsűri a döntés során értékelte a kereskedők pályázatát, melyben kiemelt szempontként szerepelt a vállalkozások üzleti modellje, az elért üzleti eredmények, a honlapok színvonala, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismertetőinek minősége és nem utolsósorban, hogy mennyire felhasználóbarát.
Starcz Ákos, a Bookline.hu Nyrt. vezérigazgatója lapunknak örömmel nyugtázta, annak ellenére sikerült a díjat elnyerniük, hogy a zsűri megváltoztatta a pontozási mechanizmust, egyértelműen a feltörekvő és kisebb cégeknek kedvez az új rendszer. A válságos időket élő könyvpiacon és kiskereskedelemben folyamatos fejlesztésekkel igyekszik a cég a pozícióit javítani, ez sikerült is, tavaly például szerény nyereség mellett az EBITDA-t 300 millió forinttal tudták növelni. Igaz ugyan, hogy a forgalom 80 százalékát továbbra is a könyvek eladása teszi ki, de mind több másfajta termékkel – például egészségügyi cikkekkel, gyermekruhákkal, játékokkal – próbálják bővíteni a választékot.
Az újabb vonulathoz tartozik az e-könyvek értékesítése, amelyre külön céget is alapítottak a Líra Könyv Zrt.-vel közösen. A vezérigazgató reményei szerint mindezek forgalma jelentősen fellendül a hamarosan induló karácsonyi ajándékvásárlási időszakban.
A tőzsdén is jelen lévő társaság napokon belül megjelenteti legfrissebb, az első három negyedév működési adatait tartalmazó gyorsjelentését, erről részleteket nem kívánt a vezérigazgató elmondani. Csak anynyit jegyzett meg, mind az árbevétel, mind pedig az eredmény növekedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.