Piaci bevételeik túlnyomó részét az 1997 óta létező, de ez év áprilisában megújult Budapest Kártya jelenti – ez tulajdonképpen egy „turistabérlet”, amely az ingyenes tömegközlekedés mellett több mint százötven kedvezményt kínál a vendégeknek különböző turisztikai szolgáltatóknál –, amelynek értékesítéséből az idén 550 millió forintot remélnek. Az ügyvezető igazgató szerint nagy népszerűségnek örvend a megújult kártya, a saját hálózatukban mintegy 50 százalékkal nőtt az eladás az év első négy hónapjában. Megemlítette azonban, hogy a hotelekben történő értékesítés visszaesett egy konkurens kedvezménykártya megjelenése következtében. A Budapest Kártya értékesítési anomáliáinak feltárása céljából egyébként néhány hete „közterületi informátorok” dolgoznak a BTSZK-nak, ők próbavásárlások során az egyes viszonteladóknál és a Tourinform irodákban tesztelik a kártya árusításának, illetve az elfogadóhelyen a használatának körülményeit.
Az elmúlt időszakban sikerült bővíteni a Budapest Kártya viszonteladóinak a körét – többek közt az Orangeways Zrt., valamint egy pénzváltó cég is csatlakozott hozzá –, s további megállapodások vannak folyamatban. Az eladások élénkítése érdekében új értékesítési és ösztönző rendszer kidolgozását kezdték meg. Szintén szélesítenék a kártyával kedvezményesen elérhető szolgáltatások körét, szeretnének például többek között egy taxitársasággal is megállapodni az elfogadásáról, városnéző hajótúrát is bevonnának a kínálatba, és küszöbönáll a megállapodás az Országgyűlés Hivatalával is arról, hogy a parlamenti látogatásoknál elsőbbségben részesülhessenek a kártyatulajdonosok (azaz kihagyhassák a sorban állást). Természetesen mind az értékesítés, mint az elfogadás tekintetében várják új szolgáltatók jelentkezését is. Molnár József elmondta, hogy a Fővárosi Önkormányzat rendeletben fogja szabályozni a Budapest Kártya működését, ennek megszületése még az idén várható. Bevételeik növelése érdekében ezenkívül tervezik egy hivatalos turisztikai várostérkép piacra dobását, amely egyben kommunikációs felületként is szolgálna, és Budapest márkával ellátott, válogatott minőségű termékeket tartalmazó ajándékcsomaggal is megjelennének.
Az elmúlt negyedévben változott a BTSZK marketingkommunikációja is, ennek legszembetűnőbb újdonsága a megújult Budapest-arculat és tájékoztató honlap (www.budapestinfo.hu), utóbbi mától érhető el. A jövőben változatlanul elsősorban az online irányába fejlesztenének, tervezik többek között egy internetes hotelszoba-foglalási rendszer indítását az oldalon. Emellett folyamatban van a Magyar Turizmus Zrt.-vel a közös marketingstratégia kidolgozása, ennek megszületése az év végéig várható. Ennek az a célja, hogy megszüntessék a párhuzamosságokat és az átfedéseket, s erősítsék egymás tevékenységét.
A közeljövő egyik legfontosabb feladatának a fővárosi turisztikai desztinációmenedzsment- (TDM) szervezet létrehozását tartja Molnár József; meglátásuk szerint az optimális az lenne, ha ez a BTSZK-n belül egy szervezeti egység formájában valósulna meg. Bíznak abban, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium elfogadja ezt a koncepciójukat. Várhatóan szeptemberig döntenek erről.
Budapest-konferenciát szerveznek
Mostantól minden évben konferenciát rendez Budapest turizmusáról a BTSZK. Az elsőt június 7-én tartják meg többek között a diplomáciai képviseletek illetékeseinek, a piaci szereplőknek és a partnercégek képviselőinek a részvételével, összesen mintegy háromszáz résztvevőt várnak az eseményre. A konferencia elsődleges célja, hogy az érdekelteket közös gondolkodásra késztetve hozzájáruljon a főváros turizmusának a fejlődéséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.