„Felmérésünk szerint a kisebb 3-4 csillagos független szállodáknál, ahol kiemelt hangsúlyt helyeznek az online marketingre és az értékesítésre, ma már akár a bevétel 60-70 százaléka is származhat online forrásból” – mutat rá a forradalmi változás jelentőségére Hegedűs Attila, a BDO Hotel és Ingatlan ügyvezetője. Úgy véli, hogy jelenleg már egy külföldi vendégekre számító budapesti szálloda sem engedheti meg azt a luxust magának, hogy ne rendelkezzen online marketing- és értékesítési jelenléttel, stratégiával.
A kutatás szerint az online értékesítés legnagyobb kihívását a jutalékszint jelenti, amely az OTA-k első oldalas megjelenése esetében elérheti akár az ár 30-40 százalékát is. A másik tényező, amely kihívások elé állíthatja a szállodákat, a hotelekről az értékelő oldalakon közzétett negatív értékelés, amelyet egyedül a menedzsment lehető leggyorsabb, őszinte és pozitív hangvételű kommunikációja tud hatékonyan orvosolni. A márkanév erősítése szintén meghatározó kihívás mind az egyes szállodák, mind a nagy OTA-k számára. Ez utóbbiak a szállodákhoz hasonlóan szintén igyekeznek saját törzsközönségüket komolyan növelni, megtartani, illetve ösztönözni. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.