BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pörög az online foglalás

Budapesten a szobaéjszakák negyedét a neten értékesítik

Két és félszeresére növelték az interneten értékesített szobaéjszakáik számát a 3-5 csillagos budapesti szállodák 2006 és 2010 között – derül ki a BDO Magyarország 2011 áprilisában elkészített online szállodaipari felméréséből. A kutatás szerint a fővárosi online szállodafoglalási piac töretlen fejlődését világosan mutatja, hogy öt év alatt a budapesti 3-5 csillagos online foglalások több mint 80 százalékát adó Online Utazási Irodák (OTA – Online Travel Agents –, például a Booking.com, az Expedia, a Lastminute.com stb.) forgalma a budapesti szállodákban elérte a 620 ezer szobaéjszakát, ez 248 százalékos növekedést jelent. A budapesti 3-5 csillagos online szobaéjszakák teljes száma a BDO becslései szerint 2010-ben 774 ezer volt, ez az öszszes budapesti szobaéjszaka 23 százalékát teszi ki. Az elmúlt években az OTA-k körében nemzetközi és budapesti szinten is nagymértékű koncentráció volt megfigyelhető, ma a négy legnagyobb online utazási iroda generálja az összes szállodai online foglalás kétharmadát.

„Felmérésünk szerint a kisebb 3-4 csillagos független szállodáknál, ahol kiemelt hangsúlyt helyeznek az online marketingre és az értékesítésre, ma már akár a bevétel 60-70 százaléka is származhat online forrásból” – mutat rá a forradalmi változás jelentőségére Hegedűs Attila, a BDO Hotel és Ingatlan ügyvezetője. Úgy véli, hogy jelenleg már egy külföldi vendégekre számító budapesti szálloda sem engedheti meg azt a luxust magának, hogy ne rendelkezzen online marketing- és értékesítési jelenléttel, stratégiával.

A kutatás szerint az online értékesítés legnagyobb kihívását a jutalékszint jelenti, amely az OTA-k első oldalas megjelenése esetében elérheti akár az ár 30-40 százalékát is. A másik tényező, amely kihívások elé állíthatja a szállodákat, a hotelekről az értékelő oldalakon közzétett negatív értékelés, amelyet egyedül a menedzsment lehető leggyorsabb, őszinte és pozitív hangvételű kommunikációja tud hatékonyan orvosolni. A márkanév erősítése szintén meghatározó kihívás mind az egyes szállodák, mind a nagy OTA-k számára. Ez utóbbiak a szállodákhoz hasonlóan szintén igyekeznek saját törzsközönségüket komolyan növelni, megtartani, illetve ösztönözni. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.