A harmadik negyedévben a Magyar Telekom konszolidált bevételei az egy évvel korábbihoz képest 1,7 százalékkal, 152 milliárd forintra mérséklődtek, a nettó nyereség pedig bő 45 százalékkal, 13,3 milliárd forintra esett vissza – derül ki a cégcsoport tegnap közzétett gyorsjelentéséből. Az első kilenchavi, 438,2 milliárdos bevétel 3,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, a nettó profit pedig 42,2 százalékkal, 32,9 milliárdra esett. A profit csökkenéséhez ugyanakkor nagyban hozzájárult az ágazati különadó, amely az első kilenc hónapban 19 milliárd forintot tett ki, ezen belül a harmadik negyedévben 6,3 milliárdot.
Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató a gyorsjelentésben hangsúlyozta: a harmadik negyedévi eredmények számos kedvező tendenciát mutatnak, és pozitívumként értékelte, hogy a bevételek visszaesését 1,7 százalékra tudta lassítani a társaság. Az év egészében a továbbra is óvatos várakozása szerint a bevételek 3-5 százalékkal nőhetnek. A társaság működésével, pénzügyi helyzetével kapcsolatos kockázatok között megemlítette, hogy jelentős állami szabályozási hatás alatt áll, s erősebb versenynek van kitéve. Kockázat az is, hogy tudja-e tartani bevételi célját, ami részben függ attól is, mennyire képes a csökkenő vezetékeshang-alapú bevételeket például az adat-, a tv- és az internetbevételekkel kompenzálni. Ezen túlmenően a folyamatban lévő hatósági, a montenegrói, illetve a macedón, összesen több mint 31 millió euró értékű szerződésekkel kapcsolatos vizsgálatok bírságokkal és szankciókkal járhatnak.
A társaság szerint a bevételcsökkenés oka elsősorban az, hogy a hangalapú vezetékes és mobilbevételek mindhárom országban, Magyarországon, Macedóniában és Montenegróban is visszaestek. Ezt csak részben ellensúlyozta a rendszer-integrációs és információtechnológiai szolgáltatásokból, valamint a tv- és a mobilinternet-szolgáltatásokból származó bevételek növekedése.
Mindemellett kismértékben a forint erősödése is kedvezőtlen hatással volt a két nemzetközi leányvállalat forintban számolt bevételeire. Az első kilenc hónapban a vezetékes bevételek 5 százalékkal, 176,8 milliárd forintra estek, míg a mobilbevételek 2,5 százalékkal, 228,2 milliárd forintra csökkentek.
A T-Mobile Magyarország előfizetői száma egy év alatt 1,6 százalékkal nőtt. A szerződéses előfizetők aránya 2011. szeptember 30-ára az előző évi 47,2 százalékról 50-re emelkedett. A T-Mobile Magyarország széles sávú mobilra előfizetőinek száma 844 ezer volt augusztus végén, ez 47,1 százalékos részesedést jelent a teljes előfizetői számot alapul véve a mobil-szélessávú piacon.
A változás szűkíti a piaci versenyt, de gátolja a leányvállalatok anyacégbe olvasztásának folyamatát is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.