BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb korszakváltásban az infokommunikációs szektor

Trend A Cisco alelnöke szerint készülni kell a személyi számítógép utáni időkre

Újabb korszakváltás kezdődött az információtechnológiában, a piac szereplőinek fel kell készülniük a személyi számítógépek utáni időkre. Az elmúlt évtized egyértelműen az interneté volt, PC-dominanciával. A jövőben azonban már sokkal több eszközt – táblagépet, okostelefont, televíziót stb. – kapcsolunk a világhálóhoz otthon és az irodában egyaránt – emelte ki lapunknak adott nyilatkozatában Michael Ganser, a Cisco alelnöke, a közép-európai régió vezetője. Hozzátette: ma már az üzleti szféra is teljesen másképp tekint az információtechnológiára. Az IT-t régebben úgy kezelték, mint alapvető költségelemet. Ma már viszont költséghatékonysági eszközként tekintenek rá, ezt támasztja alá egyebek mellett az olyan szolgáltatások virágzása, mint a kiszervezés, de ezt a célt szolgálja a meglévő IT-rendszerek konszolidációja is.

„A jövő alapkérdése, hogyan tudja az információtechnológia átformálni a különféle iparágakat. A szolgáltatói ágazatban például kulcskérdés az ügyfelek megtartása, ez az IT nyelvére lefordítva azt jelenti, hogyan tudom a technológia segítségével még jobban személyre szabni a szolgáltatásomat” – fejtette ki a régiós vezető. Rámutatott: a megközelítés kétoldalú, az üzleti világ egyre jobban érti az információtechnológia hasznát, az IT-világnak pedig egyre inkább érdeke, hogy megismerje, valójában mit és milyen módon várnak el a technológiától a vállalatok.

Ezt a tendenciát felgyorsíthatja az a tény, hogy manapság gazdasági szempontból is nagyon turbulens időket élünk, a makrogazdasági folyamatok az adósságválság közepette a cégek számára még kényesebb a kérdés, hogyan lehet ilyen körülmények között mégis növekedni.

„Ahhoz, hogy meg tudjuk győzni a vállalatokat, költsenek az újfajta technológiákra, magunknak kell példát mutatnunk azzal, ahogyan mi is használjuk azokat. Itt ellen kell állni „a suszter cipője mindig lyukas” effektusnak. Legutóbb az újabb technológiára költeni nem akaró egyik biztosítási társaságot sikerült ily módon meggyőznünk

további IT-beruházásokról.

Számukra az egyik legmeggyőzőbb a videokommunikációs megoldásunk volt, de ki tudtunk mutatni jelentős költségmegtakarítást is” – sorolja Michael Ganser.

A technológia fejlődése, a kiszervezések, az informatika szolgáltatásként való megjelenése megváltoztatja a vállalati informatikai vezetők (CIO) helyzetét is. A hagyományos rendszergazdai szerepből egyre inkább magasabb szintű operatív vezetőkké (COO) kell válniuk – hangsúlyozta a régióvezető, aki már számos jó példát lát erre a technológiát a megfelelő irányból megközelítő cégeknél.

Kitért a Ciscónál zajló jelentős létszámleépítéssel járó átszervezésre, amely – mint mondja – a magyar leánycéget nem igazán érinti, mert az erőforrások hozzáigazítása az itteni lehetőségekhez már évekkel ezelőtt megtörtént. Az anyavállalat a jövőben öt fő irányt kíván követni, ezek közül kiemelkedik a hálózatok, a mobilitás és az ezekkel kapcsolatos biztonság. Ezt követi a mintegy 40 milliárd dolláros világpiacot jelentő egységes kommunikáció, amelyen belül kiemelt szerepet kap a videokommunikáció. Stratégiai szerep jut a jövőben a Cisco életében is az adatközpontoknak, ahol a cégvezetés szerint még az újonnan jövőknek is van keresnivalójuk. Ezek is egyre inkább szerves részeivé válnak a hálózatos gazdaságnak, és komoly szerepet játszanak az informatika virtualizálásában, a felhőalapú számítástechnika megjelenésében.

Budapesti előadásában optimistán festette le Magyarország technológiai jövőképét, amely szerinte két fontos alapra épülhet. Az egyik az itteni hálózati infrastruktúra, azon belül is a kiemelkedően jó mobilhálózatok, a másik a műszaki oktatás színvonala, amely ott van a világ élvonalában. Szerinte épp a technológia itteni fejlődésével lehetne megállítani a jó szakemberek külföldre távozását is. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.