A Reuters értesülései szerint a General Motors jelenleg a német autóipari szakszervezettel, az IG Metall-lal tárgyal az átszervezés részleteiről. Az elképzelés szerint a konszern Európa helyezné át a Chevrolet termelés egy részét Dél-Koreából, cserébe az anyacég szabad kezet kaphat az Opel megmentésére irányuló költségcsökkentő lépésekhez.
A Dan Akerson vezérigazgatóhoz közelálló forrás szerint március végére a GM részletes tervet dolgoz ki az Opelről azért, hogy mihamarabb nyereségessé tegyék a német márkát. Mostanra az Opel jelenti a legnagyobb terhet a 2009-ben állami támogatással megmentett óriásvállalat számára. Akerson nagy hangsúlyt fektet az európai eredményekre, miközben a GM márkái erős profitokat produkálnak a világ két legnagyobb autópiacán; Kínában és Egyesül Államokban.
Egyelőre nem világos, milyen megállapodás születhet a német leány felpörgetése érdekében, de valószínű, hogy újratárgyalják az IG Metall-lal a 2014-ben lejáró kollektív szerződést a további termelési kapacitások Németországba telepítéséért cserébe. Feltehető, hogy a GM a többi európai gyárában; Lengyelországban, Spanyolországban és Angliában is csökkenti a költségeket. Akerson még december elsején úgy nyilatkozott: számtalan lehetőséget fontolgatnak, de a cél a forgalomnövelés és a termelés részleges áttelepítése Európába.
Eközben az IG Metall azon dolgozik, hogy kiharcoljon egy megállapodást, amellyel csökkenthető az egy autóra eső gyártási költség és elkerüljék a németországi gyárak leépítését vagy bezárását. Az egyik elképzelés szerint a nagytömegben gyártott Chevrolet Cruze termelését először a lengyelországi Gliwicébe tennék át, majd innen osztanák szét a termelést Nyugat-Európában. Ezzel megnövekedne a németországi telephelyek kapacitása és arányosan csökkennének a költségek. Az informátorok szerint felmerült az is, hogy a Chevy Orlandót a németországi Bochumban található gyárba vinnék át azért, hogy ezzel megmentsék a leggyengébb láncszemnek számító német Opel-gyárat a bezárástól.
Ezzel olyan márkaközi megosztás valósulna meg, amitől a GM eddig ódzkodott, mivel mindig hangsúlyozta, hogy a Chevrolet világmárka, míg az Opelt főként az európai piacokra szánják és nem szándékoznak kiterjeszteni az elosztóhálózatot. Azt azonban a GM is belátta, hogy több modellhez kéne felhasználni a kapacitásokat, hiszen például az Opel Astra és az Insignia sem osztozik kell számú azonos alkatrészen.
Miközben a GM-nek Németországban is kemény harcokat kell vívnia az egyik legerősebb szakszervezettel, a koreai érdekképviselettel is meggyűlhet a baja, ha valóban áttelepíti a gyártást Európába. A GM Korea szakszervezetének szóvivője háború kirobbantásával fenyegette az autógyárat, ha meghozzák az erre vonatkozó döntést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.