BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vasúti kocsikat gyártana az orosházi cég

Eredményes és nyereséges évet zárt 2011-ben az orosházi AKG Zrt. Komoly beruházásokat végeztek, vásároltak egy megmunkálóközpontot, valamint egy hőkezelő kemencét.

Gál Imre vezérigazgató érdeklődésünkre elmondta, az Alföldi Kohászati és Gépipari Zrt. életében sok éve már nem a mennyiség, hanem a minőség az elsődleges, ezért tudnak piacon maradni. 2012 szintén a minőség éve lesz. Az eddigi Bombardier Transportation és az Ansaldobreda vasúti cég mellett a francia Alstomnak leszünk a beszállítói. Kért ajánlatokat a GE Transportation — sorolta kilátásaikat a cégvezető.

Az AKG napjainkban százhetven embernek ad munkát, 80 százalékuk szakképzett. Az utánpótlás is biztosított, hiszen a társaság gyakorlati helyet biztosít a tanulóknak. A hír a napokban látott napvilágot, miszerint megkezdődött a MÁV-Gépészet Zrt. innovatív fejlesztése keretében a hazai vasúttársaság számára két IC+ nevű vasúti személykocsi gyártása Szolnokon. Az új járművek még az idén kigördülnek a gyártóhelyről, és jövőre már akár óránként 200 kilométeres sebességgel szállíthatnak utasokat a hazai és nemzetközi vonalakon.

A 18 éve szünetelő hazai járműgyártást újjáélesztő, 1,4 milliárd forint költséggel járó projektnek talán az AKG is részese lehet? – kérdeztük a vezérigazgatótól. A prototípusokhoz a MÁV-gépészet komplett futóművet vásárol. A tényleges sorozatgyártásnál lehet az AKG-nak piaca a hazai gyártású szerelvény – nyilatkozta Gál Imre, aki biztatónak ítélte meg,  hogy kapcsolatuk a vasúttársasággal a gyártás-előkészítés és a tervezés vonatkozásában elkezdődött.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.