Gál Imre vezérigazgató érdeklődésünkre elmondta, az Alföldi Kohászati és Gépipari Zrt. életében sok éve már nem a mennyiség, hanem a minőség az elsődleges, ezért tudnak piacon maradni. 2012 szintén a minőség éve lesz. Az eddigi Bombardier Transportation és az Ansaldobreda vasúti cég mellett a francia Alstomnak leszünk a beszállítói. Kért ajánlatokat a GE Transportation — sorolta kilátásaikat a cégvezető.
Az AKG napjainkban százhetven embernek ad munkát, 80 százalékuk szakképzett. Az utánpótlás is biztosított, hiszen a társaság gyakorlati helyet biztosít a tanulóknak. A hír a napokban látott napvilágot, miszerint megkezdődött a MÁV-Gépészet Zrt. innovatív fejlesztése keretében a hazai vasúttársaság számára két IC+ nevű vasúti személykocsi gyártása Szolnokon. Az új járművek még az idén kigördülnek a gyártóhelyről, és jövőre már akár óránként 200 kilométeres sebességgel szállíthatnak utasokat a hazai és nemzetközi vonalakon.
A 18 éve szünetelő hazai járműgyártást újjáélesztő, 1,4 milliárd forint költséggel járó projektnek talán az AKG is részese lehet? – kérdeztük a vezérigazgatótól. A prototípusokhoz a MÁV-gépészet komplett futóművet vásárol. A tényleges sorozatgyártásnál lehet az AKG-nak piaca a hazai gyártású szerelvény – nyilatkozta Gál Imre, aki biztatónak ítélte meg, hogy kapcsolatuk a vasúttársasággal a gyártás-előkészítés és a tervezés vonatkozásában elkezdődött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.