BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A céges flották tartják életben a magyarországi autópiacot

Országos szinten húsz százalékkal növekedett a cégautó üzembe helyezések száma az év első négy hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest, ezzel változatlanul a vállalati szegmens beruházásai jelentik a magyarországi gépkocsi-értékesítés közel háromnegyedét – állapította meg elemzésében a LeasePlan Hungária Zrt.

Az év elején érvénybe lépő új törvényi szabályozás – amely révén az üzleti használat arányában visszaigényelhetővé vált a tartós bérleti díj áfája. – A LeasePlan szerint hozzájárult ahhoz, hogy növekvő újautó-értékesítési számok jellemezték az idei év első harmadát. A korábban inkább nagyvállalatok körében népszerű tartós bérlet a kis- és közepes vállalatoknál is egyre gyakoribb gépjármű beszerzési konstrukcióvá válik.

A kilencezer gépkocsit üzemeltető LeasePlan adatai szerint a kkv-szektorban 20 százalékkal több vállalkozás választotta idén az operatív lízing konstrukciót, mint tavaly. Pesti Tímea, a vállalat kereskedelmi igazgatója úgy véli, idén akár már egy-két cégautónál is érdemes tartós bérletre váltani: azon túl ugyanis, hogy az operatív lízinggel lehetővé válik az áfamentes finanszírozás – hisz a flottakezelő az autó nettó beszerzési árából kalkulálja a havi bérleti díjat –, az általános forgalmiadó visszaigénylése révén több mint 20 százalékkal olcsóbbá válik a cégautó.

A költséghatékonysághoz hozzájárul a cég tevékenységének leginkább megfelelő típus, felszereltség és motorfajta kiválasztása is. Egyre inkább elvárás a vállalatok részéről, hogy már az autó megrendelésekor takarékos megoldásokat javasoljon számukra a flottakezelő. A LeasePlan statisztikáiból kiolvasható, hogy idén 30 százalékkal több olyan járművet helyeztek forgalomba, amelynek havi nettó bérleti díja 100 ezer forintnál kevesebb. A havidíjcsökkenés egyik legfontosabb oka, hogy az átlagos futamidő több mint fél évvel nőtt ebben a havidíj-kategóriában.

VG-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.