BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kivonták a forgalomból az utolsó orosz metrószerelvényt is az M2-es vonalról

Kivonták az utolsó szovjet-orosz metrókocsit is az M2-es metróvonalról kedd délelőtt, és ezzel párhuzamosan forgalomba állították az Alstomtól e vonalra megrendelt utolsó, huszonkettedik Metropolis-szerelvényt.

A Mityisinszkij Metrovagonmas Ev típusú szerelvényei 43 év szolgálat után búcsúztak a kelet-nyugati vonaltól, ahol a szerelvények csaknem 2 milliárd kilométert teljesítettek. Az utolsó Alstom-szerelvény forgalomba állításával befejeződött a vonal teljes járműcseréje.

Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes az ünnepélyes eseményen, az Örs vezér tere végállomáson a budapesti metrózás története fontos mérföldkövének nevezte az utolsó orosz szerelvény búcsúzását. A politikus köszöntét fejezte ki a metróvezetőknek, amiért az emberek biztonságban érik el úti céljukat.

Gallatz Zoltán, az Alstom Transport ügyfélkapcsolati igazgatója azt hangsúlyozta, hogy hosszú évek munkája és erőfeszítése húzódik a típuscsere mögött, amelynek lezárásához "új lendületet" adott Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatójának 2011-ben aláírt megállapodása. Tavaly szeptember 7., az első Metropolis-szerelvény forgalomba állása óta az új metrók 750 ezer kilométert tettek meg Budapesten.

Az M2-es vonalra szánt szerelvények leszállításával és üzembe helyezésével az Alstom most a 4-es vonalra szánt automata szerelvények ügyére fókuszál; arra a vonalra 15 szerelvény érkezik, ezek közül 6 már Magyarországon van, és 3 kapott eddig üzembehelyezési engedélyt - mondta Gallatz Zoltán.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.