Az Autonews beszámolója szerint az Aston Martin kifejezetten a hajtáslánc fejlesztésben elért eredményei nyomán választotta az AMG-t partneréül. A Mercedes affalterbachi erőgépgyárában minden kézzel készített motoron feltűntetik az összeszerelő munkás szignóját, az AMG jelzés pedig eggyé vált az „izom Mercedesekkel”.
A brit sportkocsi gyár a Mercedes-AMG három motorcsaládjából választhat: soros négyhengeres, V8-as és V12-es motorokból. A mostani bejelentés V8-as motorok fejlesztéséről szólt, a jelek szerint a két cég egyelőre nem fontolgatja új V12-es megtervezését. Az Aston Martinnak nagy lehetőséget jelenthet a német know-how, hiszen a cég jelenleg az egyetlen független luxusgyártó a piacon. Riválisai közül a Bentley mögött a Volkswagen, a Ferrari és a Maserati mögött a Fiat áll. Az Aston Marin 2008 óta próbál talpra állni, tavaly 9 százalékkal csökkent a profitja és 10 százalékkal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban.
Az Aston termelése 15 százalékát adja el Ázsiában és jelentősen növelni szeretné jelenlétét a fejlődő piacokon. Ezzel – kicsit megkésve – követné a Jaguar Land Rovert, amely az elmúlt öt évben 800 millió dollárt fektetett a régiós terjeszkedésre és marketingre, így Ázsia ma a JLR legnagyobb piaca.
A Daimlerrel kötendő megállapodás nyomán a brit luxusgyártó idővel felválthatja a Forddal jó ideje fennálló motorgyártási együttműködését. A Ford 2007-ig az Aston tulajdonosa volt, most pedig V8-as és V12-es motorokat gyárt számára kölni gyárában.
Az IHS Automotive szakértője, Christophe Stürmer úgy látja, a Daimler-üzlet kifejezetten szerencsés az Aston Martin számára, mivel így a cég egy nagyobb partnert vonhat be a gyártásba és jelentős megtakarításokat érhet el a motorfejlesztés terén. De az üzlet a másik oldalról is nyerő lehet, mivel a Daimler adott esetben stratégiai méretűvé növelheti a most megszerzendő 5 százalékos részesedését az Astonban, márpedig „nem rossz, ha az Aston Martint a portfóliódban tudhatod” – fogalmazott Stefan Bratzel, a németországi Autóipari Menedzsment Centrum vezetője.
A Daimler több lépésben, készpénz bevonása nélkül szerzi meg 5 százalékos, szavazati jogot nem adó részesedését az Aston Martinban. A technológiai együttműködés részleteit most dolgozzák ki. A két cég már aláírta az erre vonatkozó szándéknyilatkozatot, a végleges megállapodás szignálására az év második felében kerülhet sor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.