A hírről először a Nihon Keidzai Simbun (Nikkei) üzleti napilap számolt be. A lap pénteki cikke szerint a komoly pénzügyi gondokkal küzdő, a közelmúltban több szervezeti átalakításon és tömeges elbocsátáson is áteső Panasonic döntése részben a kínai gyártók által dominált európai piac szűkülésével, részben pedig a japán megrendelések felfutásával magyarázható. Tokió a 2011-es fukusimai atomerőmű-baleset óta jelentős összegeket költ a megújuló energiaforrások kiaknázására, egyes becslések szerint a bőkezű kormányzati támogatásoknak köszönhetően idén a szigetország válhat a világ legnagyobb napelempiacává. A belföldi piac növekedése mellett a jen árfolyamának gyengülése is a termelés hazaköltöztetése mellett szólt – írta a Nikkei.
A dorogi gyár a Panasonic napelemtermelésének 20–30 százalékát adta. A Sanyo által működtetett üzemben 2005-ben kezdték meg a napelemek összeszerelését, a gyár harmadik üteme 2011-ben készült el, tavaly nyáron azonban már voltak elbocsátások. A Panasonic 2009-ben vásárolta fel a Sanyót, ekkor került birtokába a hazai gyár is, amelynek felépítését az EU és a költségvetés 900 millió forinttal támogatta.
Közben a japán konszern bejelentette, hogy 10 millió euró értékben vásárol üzletrészt a szlovén Gorenje háztartásigép-gyártó vállalatban. Ezért az összegért, tőzsdei árakon számítva, a részvények 15 százalékát szerezheti meg a Panasonic. Az együttműködés a mosogatógépek, hűtőszekrények és beépített tűzhelyek gyártására koncentrálódik. A Gorenje korábban közölte, hogy 4,2 millió euró nettó veszteséget szenvedett el az első negyedévben. A veszteség kisebb a vártnál, az éves tervben a vállalat 8 millió euró első negyedévi veszteséggel számolt. Az árbevétel 1,4 százalékkal, 289,4 millió euróra csökkent, mert fontos piacokon, a Benelux-országokban, Csehországban és Szerbiában visszaesett az értékesítés. A Gorenje eladásainak 90 százaléka Európára jut, ahol a bevétel csökkenése ellenére sikerült 0,43 százalékponttal 3,57 százalékra növelnie piaci részesedését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.