BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyílásra kész új ügyfélszolgálatok

Az egyetemes szolgáltatóknak új ügyfélszolgálati irodákat, illetve panaszfelvételi pontokat kell nyitniuk a szociális közműszolgáltatásról szóló törvény március végi módosítása szerint. A mintegy 200 új egységet fenntarthatják egymással vagy harmadik féllel közösen is

Minden hazai áram- és gázszolgáltatónak ügyfélszolgálati irodát kell nyitnia az ellátási területén lévő azon járási központban, ahol még nem működtetnek ilyeneket, és minden, ötezer főnél nagyobb településen is kell panaszfelvételi ponttal rendelkezniük. A szociális közműszolgáltatásról szóló törvény ezt előíró, március végi módosításának a végrehajtási rendeletét szeptemberre várják a szolgáltatók, de már ott tartanak az előkészületekkel, hogy amint megszületik a rendelet, rövid időn belül nyithatnak is.

Becslések szerint ez összesen mintegy 200 új egység beindítását jelenti, többszáz millió forintos ráfordítás árán. A szolgáltatók ezzel kapcsolatban felmerülő költségei nem ismerhetők el a tarifáikban, viszont a szabályozás annyiban besegített, hogy lehetővé tette számukra az új irodák, illetve pontok közös üzemeltetését más szolgáltatókkal, közszolgáltatókkal vagy közfeladatot ellátó jogi személyekkel.

Az új kötelezettség teljesítésekor értelemszerűen azok a szolgáltatók járnak a legrosszabbul, amelyeknek az ügyintézési lefedettsége leginkább elmaradt az új előírásban meghatározottól, illetve, amelyeknek kevesebb lehetőségük nyílik másokkal közös beruházásra, üzemeltetésre. Az üzemeltetést részben közösen, részben a települési önkormányzatok helyiségeinek használatával oldják meg, de a történet egyik fő nyertesének a Magyar Posta ígérkezik, amelynek országszerte bőven van kis, ámde kevéssé kihasznált postahivatala.

Az (áramot és gázt is eladó) E.On Energiaszolgáltatónak jelenleg 91 járási központban van kisebb és 15 megyeszékhelyen nagyobb ügyfélszolgálati irodája. „Még nem zárult le az a folyamat, amelyben eldől, hogy mely más cégekhez vagy intézményekhez társulva működtetjük a panaszirodákat ” – mondta lapunknak Egyházi Nikoletta szóvivő, aki emiatt az új irodák és pontok számáról sem tudott tájékoztatást adni.

Az Elmű-Émász csoportnál már tisztább a kép: a cégpárosnak 40 ügyfélszolgálati irodája van, ezt 28 irodával és 52 panaszfelvételi ponttal kell megtoldani Boross Norbert szóvivőtől kapott tájékoztatás szerint. Az új irodákból sokat a Tigázzal együtt nyitnak, a panaszfelvételi pontok működtetésére pedig az érintett önkormányzatokkal közösen van mód. A Tigáz októbertől 48 új ügyfélszolgálati irodát nyit, és további 84 panaszfelvételi ügyfélszolgálati pontot létesít, erről korábban Száraz Gábor szóvivő tájékoztatta a Világgazdaságot.

Az ügyfélszolgálati irodák megléte, illetve hiánya kritikus pontja a hazai közműszolgáltatásnak. A szolgáltatók szerint az irodákat egyre kevesebben keresik fel, kihasználtságuk romlik, némelyiket kereslet híján be is lehetne zárni. Közben viszont terjed az internetes és népszerű a telefonos ügyintézés. Ráadásul a személyes találkozót lehetővé tévő panaszfelvételi ponton is nyomtatvány kitöltésével, írásban kell majd benyújtani a panaszt.

Terjed az internet, nem szeretünk várni

A MEH (ma már MEKH) legutóbbi fogyasztói elégedettség felmérésben ismét a panaszügyintézés kapta a legtöbb kritikát az egyetemes szolgáltatásban. Az áram esetében a megkérdezettek elsősorban a telefonos ügyfélkapcsolati formát választanák, a tényleges kapcsolatfelvételben a személyes, majd a – növekvő – internetes, és a telefonos ügyintézés szerepel. Kritikus pontként a körülményességet és a hosszú várakozási időt emelték ki a megkérdezettek.

A gázszolgáltatás ügyfelei körében az internetes ügyintézés szinte már ugyanolyan népszerű, mint a személyes, és javult a telefonos ügyfélszolgálattal való elégedettség, az ügyfélszolgálati várakozási időt azonban hosszúnak tartották.

A gázszolgáltatás ügyfelei körében az internetes ügyintézés szinte már ugyanolyan népszerű, mint a személyes, és javult a telefonos ügyfélszolgálattal való elégedettség, az ügyfélszolgálati várakozási időt azonban hosszúnak tartották. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.