Becslések szerint ez összesen mintegy 200 új egység beindítását jelenti, többszáz millió forintos ráfordítás árán. A szolgáltatók ezzel kapcsolatban felmerülő költségei nem ismerhetők el a tarifáikban, viszont a szabályozás annyiban besegített, hogy lehetővé tette számukra az új irodák, illetve pontok közös üzemeltetését más szolgáltatókkal, közszolgáltatókkal vagy közfeladatot ellátó jogi személyekkel.
Az új kötelezettség teljesítésekor értelemszerűen azok a szolgáltatók járnak a legrosszabbul, amelyeknek az ügyintézési lefedettsége leginkább elmaradt az új előírásban meghatározottól, illetve, amelyeknek kevesebb lehetőségük nyílik másokkal közös beruházásra, üzemeltetésre. Az üzemeltetést részben közösen, részben a települési önkormányzatok helyiségeinek használatával oldják meg, de a történet egyik fő nyertesének a Magyar Posta ígérkezik, amelynek országszerte bőven van kis, ámde kevéssé kihasznált postahivatala.
Az (áramot és gázt is eladó) E.On Energiaszolgáltatónak jelenleg 91 járási központban van kisebb és 15 megyeszékhelyen nagyobb ügyfélszolgálati irodája. „Még nem zárult le az a folyamat, amelyben eldől, hogy mely más cégekhez vagy intézményekhez társulva működtetjük a panaszirodákat ” – mondta lapunknak Egyházi Nikoletta szóvivő, aki emiatt az új irodák és pontok számáról sem tudott tájékoztatást adni.
Az Elmű-Émász csoportnál már tisztább a kép: a cégpárosnak 40 ügyfélszolgálati irodája van, ezt 28 irodával és 52 panaszfelvételi ponttal kell megtoldani Boross Norbert szóvivőtől kapott tájékoztatás szerint. Az új irodákból sokat a Tigázzal együtt nyitnak, a panaszfelvételi pontok működtetésére pedig az érintett önkormányzatokkal közösen van mód. A Tigáz októbertől 48 új ügyfélszolgálati irodát nyit, és további 84 panaszfelvételi ügyfélszolgálati pontot létesít, erről korábban Száraz Gábor szóvivő tájékoztatta a Világgazdaságot.
Az ügyfélszolgálati irodák megléte, illetve hiánya kritikus pontja a hazai közműszolgáltatásnak. A szolgáltatók szerint az irodákat egyre kevesebben keresik fel, kihasználtságuk romlik, némelyiket kereslet híján be is lehetne zárni. Közben viszont terjed az internetes és népszerű a telefonos ügyintézés. Ráadásul a személyes találkozót lehetővé tévő panaszfelvételi ponton is nyomtatvány kitöltésével, írásban kell majd benyújtani a panaszt.
A gázszolgáltatás ügyfelei körében az internetes ügyintézés szinte már ugyanolyan népszerű, mint a személyes, és javult a telefonos ügyfélszolgálattal való elégedettség, az ügyfélszolgálati várakozási időt azonban hosszúnak tartották.
A gázszolgáltatás ügyfelei körében az internetes ügyintézés szinte már ugyanolyan népszerű, mint a személyes, és javult a telefonos ügyfélszolgálattal való elégedettség, az ügyfélszolgálati várakozási időt azonban hosszúnak tartották. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.