Tarlós István főpolgármester és Pesti Imre budapesti kormánymegbízott közös, keddi, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, valamennyi állomás készen áll az utasforgalmi próbaüzemre. Emlékeztettek, hogy a teljes vonal ideiglenes használatbavételi engedélyének megszerzéséhez az állomásokon kívül a járműtelephez is meg kellett szerezni a szükséges két engedélyt, és az alagútnak, valamint valamennyi felszíni építményre, úthálózatra és csatornára is meg kell kapni az engedélyeket. Jelezték, hogy mára a szükséges engedélyek 90 százalékát kiadta a Nemzeti Közlekedési Hatóság, Budapest Főváros Kormányhivatala és az illetékes vízjogi hatóság.
Az állomással kapcsolatban azt írták: bár az őrmezői oldali kijáratépítés várhatóan csak februárban fejeződik be, illetve az aluljárószinti utascsarnok befejező munkálatai is zajlanak még, a metróállomás elkészült. A Kelenföld vasútállomás megálló a vonal budai végpontja, a felszíni csomópont kialakítását a különböző közlekedési ágak közötti egyszerű átszállási kapcsolatot biztosító csomópont követelményei határozzák meg.
A döntően funkcionális kialakítású állomás szerkezete a végállomási funkció miatt épült kihúzó-fordító alagúttal együtt több mint 250 méter, a peronszint alig 16 méterrel van a felszín alatt. A látszóbeton felületek ebben a megállóban is dominálnak, illetve a megszokott világítótesteken kívül reflektorok és tükrök szórják szét a fényt az állomástérben.
A 4-es metró átadása március végén várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.