BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kellemes meglepetést hozott az Apple és a Facebook

TECHNOLÓGIA Kiugró eredményekről számolt be a január-márciusi időszakra vonatkozóan az Apple és a Facebook egyaránt. A világ legnépszerűbb közösségi oldala közel háromszorosára, 642 millió dollárra növelte nyereségét az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A vállalat bevétele 72 százalékkal bővült, és elérte a 2,5 milliárd dollárt. Ennél is nagyobb mértékben nőtt a hirdetési bevétel, a 82 százalékos fejlődésnek köszönhetően 2,36 milliárd dollárra tett szert a cég ebből a forrásból. A társaság mobil-stratégiája működik, míg egy évvel ezelőtt a kimondottan mobileszközökre szánt hirdetések még csak a reklámbevételek 30 százalékát adták, addig az idei első negyedévbe részesedésük már 58 százalékra nőtt.

Alaposan meglepte az Apple is az elemzőket, a vártnál nagyobb árbevételről és profitról számolt be a cég a március 29-én zárult második üzleti negyedévére vonatkozóan, de az igazi kiugrást az iPhone értékesítésben érte el a vállalat. A január-márciusi időszakban 43,7 millió okostelefont adott el a társaság, előzetesen 38 millióval számoltak a szakértők. Az Apple bevétele kétmilliárd dollárral, 45,6 milliárd dollárra nőtt, míg nyeresége 7 százalékkal, 10,2 milliárd dollárra bővült. A kedvező hírek hatására drágultak a cég papírjai. A jó hangulathoz hozzájárulhatott, hogy a vállalat bejelentette, felpörgetik részvényvisszavásárlási programjukat, amire 2015 végéig 130 milliárd dollárt költenek, ez 30 milliárddal több az eddigi tervnél. Részvénydarabolás is jön június 6-án, egy régi papírból 7 újat csinálnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.