Jelentős, Magyarországról származó hozzáadott értékkel épül Düsseldorfban az az erőmű, amely a legkorszerűbb technológiát alkalmazva a rekordnak számító, 61 százalékos hatásfokkal, 2016-ban fogja megkezdeni kereskedelmi tevékenységét.
A közel 500 millió eurós beruházás kivitelezője a németországi Siemens, a magyarországi részvétel pedig a Siemens budapesti, Késmárk utcai gyárához köthető.
„Az üzemünkből négy alapkomponens származik a gázüzemű, áramot és a német városnak hőt is előállító erőmű számára, amelynek építésekor számos műszaki újdonságot is alkalmazott az anyavállalatunk” – válaszolt lapunknak Jan-Marc Lischka, a gyár ügyvezető igazgatója. A Késmárk utcában készültek a gázturbina lapátjai, a gőzturbina különböző méretű és más-más nyomás alatt működő lapátjai és a vezetőlapát koszorúk is. Itt gyártották továbbá a rotor csapágyházát, és itt tervezték a több száz tonnás hűtőberendezést is. Jan-Marc Lischka kiemelte, hogy a düsseldorfi erőműbe beépített, 8000H-s gázturbina üzemeltetése a magas hatásfoknak köszönhetően kevésbé terheli a környezetet. Ugyanilyennel látnak el egyébként néhány további erőművet is, például az USA-ban és Dél-Koreában.
A budapesti üzem három kompetencia központtal is rendelkezik. A kondenzátorok tervezése mellett itt készülnek az erőművek rotorjához tartozó csapágyházak is. Ezeknek a mintegy 20 tonnás berendezések a különlegessége nem csak a látványos méretükben, de a tervezési és gyártási pontosságában is rejlik, mert ezeknek köszönhetően használhatók folyamatosan és megbízhatóan az erőmű egész élete során. Ezen felül a Késmárk utcai telephely rendelkezik a turbinalapát- gyártáshoz elengedhetetlen szakértelemmel is. Az üzem nem közvetlenül a piacra dolgozik, hanem az anyavállalata által elnyert megbízások teljesítésébe száll be, ahogyan más Siemens-egységek is. Az említett lapátokat például a készterméket előállító turbinagyárnak szállítja le. A gyár munkája Magyarországon benne van az E.On gönyűi erőművében, és a Dunamenti Erőműben is.
Jan-Marc Lischka szerint a budapesti gyáregység termékeinek ma műszaki és árverseny tekintetben is magas elvárásoknak kell megfelelniük. A gyárban éppen ezért költöttek sokat az elmúlt években új termékek kifejlesztésére, a minőség javítására, a kompetenciák bővítésére, a költségek csökkentésére és a termelékenység növelésére. Jan-Marc Lischka elégedett a mintegy 500 fős Késmárk utcai telephely teljesítményével. Az idei tervek szerint továbbra is az innovációra, illetve a termelékenység fokozására helyezik a hangsúlyt.
A gyárat is magába foglaló, magyarországi Siemens csoport a tavaly szeptemberben zárult üzleti évét az előző évinél 1 százalékkal kisebb, 295,6 millió eurós rendelésállománnyal és 307,6 millió eurós árbevétellel zárta. Az elmúlt három évben több mint 500 új munkahelyet teremtett Magyarországon. A német csoport egésze szintjén azonban egy 12 ezer fős leépítésről egyeztetnek.
Kontinensek összekötése
Az Isztambulban a Boszporusz alatt megnyitott, 13,6 kilométeres Marmaray-alagútban az egymást két percenként követő vonatok óránként 75 ezer embert szállíthatnak Ázsiából Európába és vissza.
A projekttől – amelyhez a Siemens szállította a teljes jelzés- és irányítástechnikát –, azt várják, hogy csökkenti majd az isztambuli felszíni közlekedési káoszt. A beruházás 2015-től az első direkt normál nyomtávú kapcsolat lesz a két földrész között. A Siemens az alagutat már a hosszú távú közlekedés igénye szerint automatizálta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.