frekvencia Mind a négy jelentkezőt nyilvántartásba vette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szélessávú szolgáltatásokhoz kapcsolódó frekvencia tenderen. Így a három hazai mobilcég – Magyar Telekom, Telenor és Vodafone – mellett a Digi Távközlési és Szolgáltató Kft. is esélyt kap arra, hogy megszerezze korábban mobil adatforgalomra még meg nem nyitott 800 és 2600 MHz-es frekvenciasávokat, valamint a 900, az 1800 MHz továbbá a 26 GHz-es még ki nem osztott sávrészeket.
Az NMHH pénteki döntésével a május 22-én kiírt tenderre beadott jelentkezések alaki érvényességének vizsgálata zárult le, a pályázat érdemi szakasza, vagyis a tartalmi vizsgálat még csak most kezdődik. Érdekesség, hogy eredetileg már június végén, július elején le kellett volna zárulnia az első fázisnak, azonban a hatóság kétszer is hiánypótlást kért a jelentkezőktől.
A pályázaton 9 frekvencia-csomagot lehet megvásárolni összesen 104 milliárd forintért. Ez egyébként jóval alacsonyabb összeg, mint ami az NMHH eredeti elképzeléseiben szerepelt, hiszen korábban még 125 milliárd forintot vártak a frekvenciák értékesítéséből. A legdrágább, „A” jelzésű csomagért a jelenlegi tervek szerint 33,2 milliárd forintot kell majd fizetni, a „B” jelzésűért 31,7, míg a „C”-ért 27,2 milliárd forintot.
A pályázat érdekessége lehet a Digi szereplése, hiszen amennyiben a társaság sikeresen vesz részt a tenderen, úgy egy újabb mobilszolgáltatóval bővülhet a hazai piac. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mely csomagok keltették fel a cég érdeklődését, és mihez kezd majd egy esetleges siker esetén a frekvenciákkal.
A tender kiemelt jelentőségű, mert eredménye meghatározza, hogyan valósul meg a negyedik generációs mobilhálózatok kiépítése. Az analóg földfelszíni televíziós műsorszórás tavalyi lezárásával megnyíló 800 MHz-es sáv például a kedvező hullámterjedési viszonyok miatt különösen alkalmas a ritkán lakott területek lefedettségének biztosítására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.