BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Apple és a Samsung eladásai is nagyobbat zuhantak az átlagnál

Az első negyedévben folytatódott a múlt év végén indult trend, és éves összevetésben ismét csökkent a táblagépek globális forgalma. Az IDC adatai szerint összesen 47,1 millió tabletet értékesítettek világszerte a január- márciusi időszakban, ami 5,9 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Ez egyébként nagyobb visszaesést jelent, mint amit 2014 utolsó negyedévében mért a cég, akkor ugyanis mindössze 3,2 százalékos volt a zuhanás a 2013 októbere és decembere közötti értékhez viszonyítva. Az IDC szakemberei szerint ugyanakkor a zuhanás ellenére akadnak biztató jelek is, így például egyre nagyobb a kereslet az olyan táblagépek iránt, amelyekbe SIM kártyát is lehet helyezni, és így képesek kapcsolódni a mobilhálózatokra.

A piac legnagyobb szereplője az első negyedévben is az Apple volt, azonban a társaság iPad-jai iránt alaposan visszaesett a kereslet. Mindössze 12,6 milliót adtak el belőlük, ami 22,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A nagy rivális Samsung sem dicsekedhet eredményével, több mint 16 százalékkal csökkent a dél-koreai társaság tablet-forgalma, 9 millió eszközt tudtak eladni. A Lenovo továbbra is folyamatosan növeli értékesítését, a cég táblagép forgalma közel negyedével bővült. A kis kihagyás után a piacra 2013 végén visszatérő LG nagyon alacsony bázisról produkált hatalmas ugrást, 14-szeresére növelte értékesítését éves összevetésben. Ebben nagy szerepet játszott az amerikai mobilszolgáltatókkal kötött megállapodása.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.