BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább nő az európai autópiac

Júniusban 14,6 százalékkal nőtt az Európai Unió autópiaca az egy évvel korábbihoz képest, ezzel a féléves növekedés több mint nyolcszázalékos – derül ki az euró­pai autógyártó szövetség (ACEA) adataiból. A magyar piac is jól áll, igaz, a magánvásárlók még mindig nem elég aktívak.

Júniusban már a huszonkettedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unióban – derül ki az európai autógyártó szövetség (ACEA) honlapján közzétett jelentésből, amelyet az MTI idézett.

Az ACEA közleménye szerint az Európai Unióban 1,364 millió autót helyeztek forgalomba a múlt hónapban, 14,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A múlt hónapban Spanyolországban 23,5 százalékos, Franciaországban 15 százalékos, Olaszországban 14,4 százalékos, Európa legnagyobb autópiacán, Németországban és Nagy-Britanniában is egyformán 12,9 százalékos növekedést jegyeztek fel.

Az idei első hat hónapban forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban csaknem 7,17 millió volt, 8,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az első féléves adatok alapján – feltehetőleg az alacsony bázis miatt – Portugália produkálta a legnagyobb ütemű, 32,8 százalékos növekedést, de Írországban is több mint egynegyedével emelkedett a forgalomba helyezett kocsik száma az egy évvel korábbihoz képest. Spanyolországban 22, Csehországban pedig 20 százalékos első félévi bővülést regisztrált az ACEA. A régiós államok többnyire két számjegyű növekedést produkáltak, ám figyelemre méltó, hogy a lengyel autópiac csak 1,1, a szlovákiai pedig 3,3 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Ami pedig az egyes márkák, illetve gyártói csoportok teljesítményét illeti: az első hat hónapban a japán Mitsubishi produkálta a legnagyobb, 57 százalékos emelkedést, igaz, ezt az összesen eladott 65,1 ezer autó tükrében nem szabad túlértékelni. A nagyobb szereplők közül a Volkswagen-csoport 7,2, a Fiat/Chrysler 12,9, a Toyota-csoport 6, a Ford 6,8 százalékos bővülést ért el, míg a luxusmárkák közül a BMW 12, a Mercedes pedig 10,6 százalékos növekedést produkált.

A magyar piac teljesítménye összhangban áll az uniós trendekkel. Az ACEA adatai szerint Magyarországon 2015 júniusában éves szinten 17,5 százalékkal, 7348-ra emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma. Az idei első hat hónapban pedig a növekedés 12,2 százalékos volt, 37 025 új autót helyeztek forgalomba. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) várakozásai szerint az idei eladások elérhetik a 75 ezret a hazai piacon, amely 15 százalékos bővülésnek felelne meg 2014-hez képest. A szervezet – mint ahogy kommentárjaiban azt már többször jelezte – bízik abban, hogy folytatódik a magánvásárlók visszatérése, és tovább tart a vállalati gépjárművek cseréje is. Az MGE szerint ugyanakkor még van mit javítani a helyzeten: a magánvásárlók ugyanis inkább a használtautó-kínálatból elégítik ki igényeiket, és a külföldről behozott járművek átlagos életkora meghaladja a 11 évet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.