A termékbemutatók szabályainak szigorításáról vitáztak ma a parlamentben: a KDNP javaslatával nehezebb volna az árubemutatók keretében terméket értékesíteni tisztességtelenül. Persze nagy vita nincs erről a kérdésről, a pártok egyetértenek abban, hogy nagyobb szigorra van szükség, legfeljebb abban nem volt egyetértés, hogy a KDNP, az MSZP vagy a Jobbik szólt-e korábban, hogy lépni kéne ebben az ügyben. Harrach Péter a javaslatot beadók nevében úgy mutatta be a tervet: koruk miatt könnyebben megtéveszthető embereket csapnak be gyakran az árubemutatókon.
A többségében nyugdíjas érintetteket elviszik egy utazásra, majd rendkívül jónak mondott, durván magas árat mondanak a termékekre, amiből kis kedvezményt kínálnak, majd arra hitelszerződést. Az esetek több, mint 60 százalékában történt jogsértés, valamint több mint 50 százalékban valamilyen egyéb tisztességtelen gyakorlat, például azonnali döntésre kényszerítés - állította Harrach. Ha elfogadják a javaslatot, a cégeknek kötelező lesz ügyfélszolgálatot fenntartani, személyes vagy írásbeli, telefonos, e-mailen keresztüli ügyintézési lehetőséget biztosítani. Módosítják a reklámtevékenység feltételeinek törvényét is: megtiltják azt, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést ajándéksorsolással reklámozzák. A hitelintézeti törvényt is átírják, így tilos lesz az árubemutatón hitelszerződést kínálni.
Lézeres agystimulátort, különleges takarítógépet is sóztak már rá idős fogyasztókra, akik azt is érezhették, hogy nem tudnak hazajutni, ha nem vásárolnak - mondta Kara Ákos államtitkár. Később a vitában szóba került négyszázezer forintos mágnesterápiás matrac, és olyan fenyegetés is, amikor állítólag azt mondta a termékbemutató szervezője az ügyfélnek: "Ha holnap rákos lesz, én pofán röhögöm, ő meg mit csinál? Sír."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.