A tavalyi változások az e-matricás rendszerben jelentős hatást gyakoroltak a közlekedési és útdíjfizetési szokásokra. A megyei matricák több százezer új felhasználót eredményeztek, vagyis olyan autósok számára tették vonzóvá a gyorsabb, kényelmesebb, biztonságosabb elérést biztosító díjköteles utakat, akik eddig a párhuzamos főutakon, illetve alsóbbrendű utakon közlekedtek – mondta Börzsei Tibor, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója a legújabb, dél-pesti ügyfélszolgálati iroda keddi megnyitóján. A megyei matricákból összesen 1,3 milliót értékesíttetek, legtöbb, 810 ezer Pest megyében fogyott. Ezt követte Fejér megye, a harmadik helyen pedig Győr-Moson-Sopron megye végzett. A megyei matricák bevezetése leginkább a havi matricák értékesítésre gyakorolt hatást, aminek következtében tavaly ebből a fajtából 22 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban – tette hozzá Börzsei Tibor.
Ezzel a főváros közelében háromra emelkedett az ilyen helyek száma: az M1, az M3 bevezetőjénél található ügyfélszolgálatok mellett most a déli területek irányába közlekedők kiszolgálását szolgálja az új központ. Ezzel országos szinten 18-ra nőtt a személyes ügyfélközpontok száma.
A matricaértékesítés területi eloszlását, valamint az ügyfélelégedettség mérés eredményeit figyelembe véve tartották indokoltnak egy új, tömegközlekedéssel is elérhető, továbbá a belvárosból, az M0 keleti szektorából, a 4-es útról és az M5 autópályáról egyaránt könnyen megközelíthető ügyfélszolgálati iroda megnyitását - mondta a vezérigazgató.
Tarolt a megyei matrica
Továbbra is kedvelt matrica fajta volt a heti, amiből az elmúlt évben 8,4 milliót adtak el, amiből közel annyit adtak el 2015-ben, mint 2014-ben. A tavaly év elején bevezetett megyei matricákból is népszerűek voltak az autósok körében: ebből összesen 1,3 milliót értékesíttetek, legtöbb, 810 ezer Pest megyében fogyott. Ezt követte Fejér megye, a harmadik helyen pedig Győr-Moson-Sopron megye végzett. A megyei matricák bevezetése leginkább a havi matricák értékesítésre gyakorolt hatást, aminek következtében tavaly ebből a fajtából 22 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban – tette hozzá Börzsei Tibor.Ezzel országos szinten 18-ra nőtt a személyes ügyfélközpontok száma. A tapasztalatok szerint ezeken a helyeket nem csak a matricák megvásárlása céljából keresik fel, hanem más ügyek intézésére is szolgálnak ezek a személyes ügyfélszolgálati központok – mondta Kibédi-Varga Lajos, a NÚSZ szóvivője. A hazai és külföldi autópálya matricák értékesítése mellett az adatvédelmi okokból csak a NÚSZ-nál végezhető, személyes jelenlétet igénylő ügyfélszolgálati szolgáltatások és a pótdíjas ügyintézés erősíti a NÚSZ saját ügyfélszolgálatainak szerepét – fejtette ki az ügyfélszolgálati irodák szerepével kapcsolatban Kibédi-Varga Lajos.
Az e-matricából származó bevétel az elmúlt évben megközelítette az 57,7 milliárd forintot, a teherautók által fizettet úthasználati díj HU-GO pedig 185,7 milliárd volt, így együttesen 243,4 milliárd forint folyt be. Az úthasználattal kapcsolatos bevételek az államkasszát gyarapítják, a jogszabályok alapján a HU-GO bevételt az utak üzemeltetésére, fejlesztésére lehet használni – mondta Börzsei Tibor, aki hozzátette: ennek is szerepe lehet abban, hogy 2020-ig ötszáz kilométernyi gyorsforgalmi út építését tervezi a kormányzat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.