BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Válság utáni időkre tervez a Maersk

Amikor gyengén megy a bolt, akkor kell a piaci részesedéseket növelni, gyengíteni a konkurenseket – tartják az A. P. Moeller-Maersknél. A világ legnagyobb tengeri áruszállítási vállalatát is magában foglaló dán csoport a napokban kikötői portfólióját szélesítette. A csoport kikötőit üzemeltető APM Terminals 859 millió dollárt fektetett a marokkói kikötőket üzemeltető Tangier Terminal társasággal közös új cégbe. A marokkóiakkal 30 évre szóló megállapodást kötöttek – írja a Bloomberg. Nem meglepő, hogy legfontosabb partnerük a Maersk Line konténerszállító társaság lesz. A Maersk az idén egyik spanyol riválisának bekebelezésére egymilliárd dollárt költött, és ugyanennyit fordított mexikói jelenlétének erősítésére.

Bár a dánok folyamatosan panaszkodnak a szállítási tarifák zuhanására, étvágyukon ez mit sem változtatott. Ugyan tavaly a nyereségük 84 százalékkal, 120 millió dollárra esett, de az év során megtermelt 8 milliárd dollárnyi friss pénz bőven ad lehetőséget az akvizíciókra, ezért további, alacsony áron megszerezhető célpontokat keresnek. Eközben azonban költségcsökkentési intézkedéseket is elrendeltek, a Maersk Oil kutató, és kitermelő leányvállalatuk például bejelentette, hogy ha a körülmények számottevően nem javulnak, akkor 2018-ban felhagynak a termeléssel Dánia legnagyobb – igaz kimerülőben lévő, így nehezen kiaknázható – tengeri gázmezőjén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.