Mázsányi fogyókúra történt a BMW nagyautójánál, ezenkívül még a javított légellenállás (Cw 0,22 légellenállási tényező) is segít a spórolásban az új/továbbfejlesztett motorok mellett. A karosszéria nagy szilárdságú acél, acél és alumínium ötvözete, ennek is köszönhető, hogy alacsonyabbra került a tömegközéppont. A vezetési élményt javítja még a felár ellenében elérhető összkerékkormányzás. A lépcsős hátú karosszéria 36 mm-rel hosszabb, 6 mm-rel szélesebb és 2 mm-rel magasabb a korábbinál, a tengelytávolság 7 mm-rel gyarapodott, a csomagtér 530 literes.
A bajorok legújabb fejlesztésű elektronikus vezetési segédeit kapja az új 5-ös sorozat, pontosabb lett a sávváltási segéd, új a kikerülési segéd, van keresztirányú forgalmat figyelő rendszer és aktív oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens is; a 0–210 km/h sebességtartományban az autó képes a vezető helyett gyorsítani, fékezni és kormányozni is, vagyis akár álló helyzetből elindulni és újra megállni a forgalom tempójában. Az érintésérzékeny iDrive kezelőszerv mellett a képernyő nyomkodásával és gesztusokkal is lehet vezérelni a 10,25 colos képátlójú csúcsfejegységet.
A 2017 februárjában esedékes piaci bevezetéskor négy motorral lesz elérhető az új BMW 5-ös sorozat, de egy hónappal később még három új csatlakozik majd ezekhez. Alap a 2,0 literes dízel 190 lóerővel (4,1 l/100 km), lesz ennek Efficient Dynamics változata (3,9 l/100 km), a 2,0 literes benzines 252 lóerős (5,5 l/100 km), a 3,0 literes soros hathengeres 340 lóerős (6,5 l/100 km), a 4,4 literes V8-as biturbó 462 lóerős (8,9 l/100 km), a 2,0 literes benzinmotorral szerelt hálózatról tölthető hibrid változat rendszerteljesítménye 252 LE/420 Nm (2,0 l/100 km, 45 km elektromos hatótáv).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.