Megállíthatatlannak tűnik a zuhanás a táblagépek piacán, a harmadik negyedévben is kemény időszakot éltek át a gyártók: világszerte 43 millió tabletet adtak el – derül ki az IDC adataiból –, ez 14,7 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A gyártók nehézségeit jól érzékelteti, hogy az elmúlt egy évben folyamatos volt a visszaesés, igaz, éves összevetésben utoljára az első negyedévben mért hasonlót a piackutató cég. A képet némileg árnyalja, hogy az előző három hónappal összevetve a harmadik negyedév közel 10 százalékos erősödést hozott, emögött azonban több egyszeri tényező áll. Egyrészt a kereskedők elkezdték feltölteni készleteiket az év végi rohamra készülve, másrészt az Amazon júliusi akciója jelentősen megdobta a forgalmat.
Korábban soha nem tapasztalt érdeklődés mutatkozott a harmadik negyedévben a szétválasztható táblagépekből, amelyek billentyűzetet is tartalmaznak, amiben meghatározó szerepet játszott, hogy ebben a szegmensben is megjelentek az igen olcsónak számító, 200 dollárnál kevesebbe kerülő eszközök. Ez azért jelenthet problémát, mert ezek általában lényegesen gyengébb minőségűek, mint a nagy gyártók készülékei, amelyek kétszer-háromszor annyiba is kerülhetnek. A negatív felhasználói élmény pedig látványosan rombolhatja a szétválasztható tabletek piacát is, ahogyan ez a hagyományos eszközök esetében is megtörtént.
A gyártók rangsorát továbbra is az Apple vezeti, az amerikai társaság 9,3 millió iPadet adott el a július–szeptemberi időszakban, 6,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Lényegesen nagyobb visszaesés volt a Samsungnál: a dél-koreai vállalat tabletforgalma éves összevetésben több mint 19 százalékkal zuhant. Az IDC elemzése szerint a cég táblagépeinek értékesítésére a harmadik negyedévben még nem volt érezhető hatással a Galaxy Note 7 okostelefonja körüli, augusztus elején kezdődött botrány.
Az idei év eddigi legnagyobb meglepetését az Amazon okozta a tabletek piacán: az online áruház egy éve még nem szerepelt az öt legnagyobb gyártó között, a rendkívül olcsó Fire készülékeknek köszönhetően azonban idén már beverekedte magát az elitbe. A harmadik negyedévben pedig egészen megdöbbentő eredményt értek el: közel négyszeresére növelték forgalmukat, és 3,1 millió táblagépet adtak el. Ebben meghatározó szerepet játszott, hogy július elején egy jelentős akció keretében 30 százalékkal csökkentették a készülékek árát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.