Iránnak rövid időn belül 400 új utasszállító repülőgépet kell vásárolnia, hogy vészesen elöregedett flottáját felfrissítse. Az Iran Air légitársaság 250 repülőből álló flottája kevés kivétellel még 1979 előtt vásárolt gépekből áll, közülük azonban csak 162 üzemképes, a többi alkatrészekre, felújításra vár. A nemzetközi szankciók alól szabaduló Iránnak pár hete nyolcvan új gépre már sikerült szerződést kötnie az amerikai Boeinggel, míg karácsony előtt az Airbusszal is tető alá hozták a megállapodást száz gép megvételéről. Az Airbus megrendelése listaáron 18 milliárd dollár értékű, az iráni köztévé szerint 46 darab A320-as, 38 darab A330-as és 16 darab széles törzsű A350-es modellből áll össze.
Az európai gyártó már jövőre, a Boeing pedig 2018-tól kezdi meg a szállításokat. Már amennyiben az összesen 26 milliárd dollár értékű óriásüzletre hivatalba lépése után rábólint az irániakat eddig jobbára a terroristák támogatóival azonosító Donald Trump. Igaz, a megválasztott amerikai elnök veszített korábbi vehemenciájából, s elemzők szerint ekkora üzletet ő sem hagyna elúszni. A múlt héten fogadta a Boeing és a Lockheed Martin vezetőit, akik a kiszivárgott hírek szerint nagyon konstruktívan fogadták Trump költségcsökkentési elképzeléseit, amelyek az elnöki flotta, az Air Force One megújítására, illetve a légierő vadászgépbeszerzéseire vonatkoztak. Nemcsak a Boeing, az Airbus is udvarolhat Trumpnak, hiszen a csúcstechnológiát képviselő repülőiben számos pótolhatatlan amerikai alkatrész is van, amelyek beépítése ugyancsak Washington engedélyéhez kötött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.