Cser-Palkovics András polgármester kiemelte, hogy nem az autópályadíj megszüntetését kezdeményezik, hanem a felfüggesztését a személygépkocsik és motorkerékpárok számára, a következő 3-5 évre. Hozzátette: erre az időszakra - igazolható bevételkiesés esetén - a város kész az államnak kifizetni az elmaradó bevételeket. (Az aránytalan útdíjbírságok miatt éppen szerdán ítélt a magyar állam ellen az Európai Bíróság.)
Megjegyezte, korábban kértek már hasonló mentességet a minisztériumtól, de akkor kompenzációt nem ajánlottak, illetve a belvárost tehermentesítő utakra sem volt még forrás. Ez mostanra megváltozott, így a városvezető reméli, a tárca partner lesz az ideiglenes térítésmentességben.
Cser-Palkovics András elmondta, hogy három olyan fontos út épül meg több milliárd forintból a következő években, amelyek a városon belül alternatív útvonalakat jelentenek az autópályával szemben, és megoldást jelenthetnek Székesfehérvár közlekedési problémáira is. Az egyik a vasútállomás mellett létesülő intermodális központ beruházás keretében az Új Váralja sort köti össze a Mártírok útjával, a másik a déli összekötő út, amely a Székesfehérvár területén belül a 62-es és 63-as utak bevezető szakaszait köti össze, a harmadik pedig a börgöndi repülőtér-fejlesztés keretében a városhatáron kívül szintén a 62-es és 63-as utakat kötné össze. Az első kettőre már megvan a forrás, a harmadikra hamarosan meglesz.
A városvezető megemlítette, hogy szintén megkezdték a tárgyalásokat az állammal a Székesfehérvár-centrum autópálya-lehajtó és a 8-as főút kereszteződésében lévő körforgalom bővítéséről, mert ennek kapacitása a megnövekedett forgalmat nem képes elvezetni. A város hajlandó lenne anyagilag is támogatni a fejlesztést úgy, hogy a csomópont állami kezelésben van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.