BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felfedezték a magyar gyógyszállókat

Annyian nincsenek még, mint az oroszok, de már majdnem dobogósak a gyógyszállók legfőbb küldőpiaci rangsorában a cseh és a szlovák vendégek. A szomszédos országokból átutazók nagyon fontosak, bár egyelőre nem töltenek itt annyi időt, mint amennyit a távolról, repülővel érkezők.

Hosszú távon biztatónak ígérkező tendencia körvonalazódik a magyarországi gyógyhotelekben, ahol évről évre nagyobb számban jelennek meg a wellnesscsomagokból és a különböző összetételű kezelésekből néhány napos ízelítőt vásároló szomszédos országbeliek. Most csak belekóstolnak a jó hírű magyar fürdőhelyi gyógyászatba, és megtapasztalják a gyógyvizek jótékony hatását, ám ők lehetnek azok, akik később hosszabb időre is visszatérnek majd, és nemcsak tovább maradnak, hanem többféle kezelést is kipróbálnak.

A távolról érkezők fontosak, mert sokáig maradnak

Legalábbis ezt remélik a szállodások, akik részben a 3-5 napig maradó, de nagy számban érkező cseh és szlovák vendégek számlájára írják a külföldi vendégéjszakák számának nagy átlagban mért csökkenését – mutat rá Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, aki emiatt nem értékeli negatív trendnek a statisztikában látható számokat. A hévízi gyógyszállót igazgató szövetségi elnök hangsúlyozza: a gyógyszállodák több mint 8 százalékkal (tavaly pontosan 8,4 százalékkal) nagyobb kihasználtsággal működnek, mint a szállodai ágazat egésze, amely 56,4 százalékos kihasználtsággal zárta a tavalyi évet, és idén tovább növelte forgalmát, valamint az átlagos szobaárakat is.

Mindeközben új keletű kihívás a németek utáni második legnagyobb vendégkört jelentő, sokat költő, de csökkenő számban érkező oroszok visszahódítása Nyugat- és Kelet-Magyarországon egyaránt. A gyógyhoteleknek most az átlagosan közel 10 éjszakát itt töltő német gyógyturisták, valamint a szintén hosszabb időre érkező oroszok jelentik a legnagyobb bevételt. Mindeközben ígéretesek az izraeli gyógyturisták is, akiknek száma többek között egy Tel-Aviv–Debrecen Wizz Air-járatnak köszönhetően megugrott.

Az amerikai vendégkörrel viszont nem számolnak a magyar vendéglátók, az ottani orvoslobbival az itteni balneológiai marketing nem tudja felvenni a versenyt, a német és az osztrák vendégnek azonban már nem kell elmagyarázni, hogy mit jelent és mire jó a fürdőhelyi gyógyászat. A magyaroknak sem, a legnépszerűbb hazai városok között mindig szerepel öt-nyolc gyógytelepülés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.