Mérföldkőhöz ért a Microsoft, amely a tervezettnél egy évvel korábban eléri a 20 milliárd dolláros éves bevételt a felhőszolgáltatásokból. Satya Nadella vezérigazgató 2014-es kinevezésekor tűzte ki ezt a célt, akkor még csupán 6,3 milliárd dolláros forgalmuk volt az adattároláshoz és a szoftverbérléshez kötődő szolgáltatásokból. Az örömhírt a cég negyedéves gyorsjelentésével egy időben osztották meg a befektetőkkel, igaz, a jó hangulathoz kellő alapot szolgáltatott, hogy július és szeptember között a Microsoft az előző évi 20,4 milliárdról 24,5 milliárd dollárra tudta növelni forgalmát, miközben adózott nyeresége 4,7-ről 6,6 milliárd dollárra hízott. A bevételből az egy évvel korábbinál 14 százalékkal több, 6,9 milliárd dollár érkezett a felhőből. A hagyományos fő üzletág, a személyi számítógépekhez szállított operációs rendszerek, játékok és szoftverek eladásából 10,9 milliárd folyt be, épp annyi, mint tavaly.
A felhőszolgáltatások piacának keresleti oldala egyelőre gyorsabban bővül, mint a kínálat, ezért minden nagy szereplő számára van tér és lehetőség a terjeszkedésre – írja a The Verge. A piac 40 százalékát ma is az Amazon uralja, az AWS nevű webszolgáltató üzletága az idei üzleti évben 14 milliárd dolláros forgalmat hozhat számára. Megjegyzendő, hogy a Microsoft 20 milliárd dolláros bevétele tartalmazza a felhőbe költöztetett és onnan kínált irodai alkalmazásokat, mint a népszerű Office 365-öt, valamint a Windows szerverprogramokat, ezzel megnehezíti az összehasonlítást. Mindenesetre a Microsoft forgalmát jelentősen növelte, hogy megszerezte ügyfeléül a legnagyobb lakossági pénzintézetet, a Bank of Americát. A felhőszolgáltatásokban még az Alphabet, a Salesforce, az Oracle és az IBM sorolható a vezető piaci szereplők közé.
Az Amazon neve az e-kereskedelem koronázatlan királyaként él a köztudatban, holott internetes szolgáltatásaikkal is hasítanak. A harmadik negyedévben az előző évinél 42 százalékkal többet, 4,58 milliárd dollár bevételt értek el a felhőből, s ezzel túlszárnyalták az elemzői várakozásokat. A teljes forgalom 34 százalékkal 43,7 milliárd dollárra ugrott, ebből 1,3 milliárd dollár fűződik az augusztus végén felvásárolt, egészséges élelmiszereket árusító Whole Foods Market amerikai kiskereskedelmi lánchoz. Az adózott eredmény 4 millióval 256 millió dollárra nőtt csupán, de ebben az agresszív terjeszkedési stratégia jelentős költségigénye is szerepet játszik. A gyorsjelentésre 8 százalékkal, 1050 dollárra erősödött az Amazon árfolyama, amiben benne volt az is, hogy a karácsonyi szezon várható forgalombővülését 28-ról 38 százalékosra javította a vállalat. Péntekre is maradt jó hír, az Amazon tizenkét szövetségi államban megkapta a gyógyszer-nagykereskedői engedélyt, ami teljesen átrendezheti a piacot, alacsonyabb árakat és gyorsabb szolgáltatást jelenthet a fogyasztóknak.
A felhőpiac harmadik üstököse, az Alphabet történelmi csúcsot döntött: a Google anyacégének árfolyama elérte az 1020 dollárt, köszönhetően a minden várakozást felülmúló negyedéves mutatóinak. A hirdetési bevételek 24 százalékos megugrásának köszönhetően 27,8 milliárd dollárt inkasszáltak, 600 millióval többet a piac által vártnál, miközben a negyedéves adózott profit 5,06-ról 6,73 milliárd dollárra szökött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.